Voltigehäst, var hittar man......

Sazalamel

Trådstartare
Detta är ingen efterlysning utan mer en allmän fråga.

Har voltigehästen nån "status", alltså att det nämn vad hästen heter vid tävling m.m.?

Har en häst som ska ha gått som bl.a voltigehäst för några/många? år sedan på SM. (säger dom) Finns det nån möjlighet att kolla det?

Han har även tävlat 140 hoppning och där var det ju bara att söka så hittade man det snabbt om det stämde.
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Tror att det nämns, står i startlistor iaf vad jag vet. Min pappa har också en gammal voltigehäst och jag har hittat honom på google. Fast jag är inte voltigör så det finns säkert de som vet bättre.
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Det är några år sedan han var voltigehäst, har provat att goggla men inte hittat något (däremot hans karriär som hopphäst)

Spelar ju ingen roll , mest kul att veta...
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Du kanske kan hitta honom och hans resultat via hans gamla klubb. Fast visst är det lättare att hitta hoppresultat än voltigeresultat, tror inte att det finns samma intresse att publicera voltigeresultat på nätet. Har förgäves försökt hitta en bild på pappas häst från när han var voltighäst, men det var kört, även om hans gamla klubb lovat att fixa det ett flertal tillfällen.
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Hittade inte denna tråd förrän nu. Hästen har hög status inom voltigen, självklart nämns namn och sådant i samband med tävlingar. Hästen får också poäng som viktas väldigt tungt i den totala poängen i både grund och kür. Inte alla hästar har kapacitet att bli bra voltigehästar. Precis som med alla andra grenar.

Du får gärna höra av dig med klubb och hästnamn så kan jag kolla med mina register och källor.
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Vilken klubb och framförallt när tidsmässigt vet jag inte tyvärr. Men hästen heter Niagara D "Nisse" till vardags
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Det är Magnussons gamla häst då gissar jag. Har gått med bland annat Uppsala och Roslagen tror jag. Kan hända att han gått individuellt med.
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Kul:D Tack för att du engagerar dig:love:

Om jag vill söka vidare, vart letar jag då?
Hade varit roligt att få se ett kort på honom i hans "ungdom".
Eftersom han kom till oss i ganska dåligt skick, mager och omusklad.
och sån har han ju inte sett ut jämt.
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

:bow:
Vill verkligen tacka för hjälpen, i bland går det fort :)
satte in en efterlysning i uppsalas voltige gästbok. (mailade även den andra klubben)
Fick napp med en gång, har nu mailat ett mail som ska vidarebefodras till förra ägaren.
Han gick som privathäst i början av 2000-talet vet jag än så länge.
*hoppas på foto så småningom*
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Du kanske kan hitta honom och hans resultat via hans gamla klubb. Fast visst är det lättare att hitta hoppresultat än voltigeresultat, tror inte att det finns samma intresse att publicera voltigeresultat på nätet. Har förgäves försökt hitta en bild på pappas häst från när han var voltighäst, men det var kört, även om hans gamla klubb lovat att fixa det ett flertal tillfällen.

Vad heter din häst? Och när gick han voltige? Har en del foton från tävlingar för länge sen, kanske finns med där...
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Neeej men det är väl två olika? Ts letade efter sin egen hästs, Nisses, resultat.. Och så är det en som har svarat att hennes pappas gamla häst också har gått som voltigehäst, det var DEN jag var nyfiken på! :D

jag är för nyfiken för mitt eget bästa, i know..:angel:
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Åh om jag hade kollat vilket inlägg du svarade på hade jag ju sett det såklart *asg*
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

jaa, med tanke på att jag tom citerade det inlägget jag svarade på så var det ju lite.. eh.. klantigt. :angel::D
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Finns inte många som lär upp voltige hästar och dem har ingen egen changer.
Jag har själv 1 häst jag lärt upp och har haft 4st i mina dar nu har jag bara 2 kvar tävlat sedan 2008.

Har du en häst som skulle kunna passa?
Ha en fortsatt trevlig dag:):) ps
Jag har hittat mina som hopphästar och en var dressyr häst
 
Sv: Voltigehäst, var hittar man......

Finns inte många som lär upp voltige hästar och dem har ingen egen changer.
Jag har själv 1 häst jag lärt upp och har haft 4st i mina dar nu har jag bara 2 kvar tävlat sedan 2008.

Har du en häst som skulle kunna passa?
Ha en fortsatt trevlig dag:):) ps
Jag har hittat mina som hopphästar och en var dressyr häst

Tråden är från 2008 :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 468
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 399
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp