Bukefalos 28 år!

Vuxen + D-ponny bra/dåligt?

Sv: Vuxen + D-ponny bra/dåligt?

Halvt knapplån

Man kan ju tävla ponny som stor häst, ingen skillnad för klassen, man är med och tävlar mot dom andra, jämfört med att rida avd b där man inte 'är med' i klassen (och dessutom kan vara svårare att komma med, då avd b prioriteras sist om inte alla får plats).

Så så sätt är det inga problem, men jag skulle nog resonera som så, som flera har gjort, att köpa en övervuxen ponny, eller liten stor häst, då dom är oftast mycket billigare än vad som skulle vara om dom var +- 7 cm i höjd (lite fjantigt egentligen) och är oftast välridna nog om man vill tävla lite lätta klasser (men dom är ju sällsynta på msv b-a nivå om man säger så). Så man får ju en bra och prisvärd häst som passar och inget krångel med avdelning eller licensbyte.
 
Sv: Vuxen + D-ponny bra/dåligt?

Har funderat av & an men inte kommit helt på det klara med om jag ska kolla på ponny eller storhäst. Finns inte alls många små storhästar iaf inte om man ser till annonsutbudet. Nu har jag som sagt inte tävlat på riktigt utan bara hållt på med clear-ruond som yngre, hoppade då 1 m - 1,10 om jag ej missminner mig. Kan man gå tävlingar med d ponny mot storhästar i den höjden tycker ni?
 
Sv: Vuxen + D-ponny bra/dåligt?

Ja du kan absolut tävla på de höjderna med en d-ponny bland storhästar. Det kan ju vara bra att tänka på att den ska ha en galopp som räcker till bara, eftersom det annars kan bli lite långa avstånd i kombinationer. Du kanske inte behöver bestämma dig för vad du ska ha? Åk och titta på både ponnyer och hästar som verkar intressanta, om hästen du fastnar för sedan är 147 cm eller 153 cm spelar nog ingen större roll :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 526
Senast: Ramona
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 769
Senast: Hallonsoda
·
Islandshäst Hej Har ett islandshäst sto som blir 8 nu i maj och jag sitter o velar o kan inte bestämma mig. Hästen har 4 riktigt bra gångarter...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 625
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp