Bukefalos 28 år!

Vuxen tävla ungponny - behöver hjälp

C

connemaror

Många tycker säkert att detta är är urdumma frågor men jag har noll koll.
Jag är 22år, har aldrig tävlat. Har nu en 4årig D-ponny som jag funderar på att åka ut på lite dressyrträningar mest som en träning för både han och mig.
Hur fungerar detta?

Jag kan delta i Pay and ride? Det är bara att anmäla och rida?
Hur fungerar det om jag vill ställa upp i någon enkel dressyrtävling - klubb eller lokal? Får jag anmäla mig då och rida unghästklass eller hur fungar det?

Sedan har vi promlemet med grönt kort. I och med att jag aldrig tävlat har jag heller inget grönt kort. får man ställa upp på någon tävling utan grönt kort?

Känner mig nästan själv dum med alla dessa frågor som för så många är självklara, men jag har som sagt noll koll.

Tacksam för hjälp. :)
 
Sv: Vuxen tävla ungponny - behöver hjälp

Ja, du kan delta i pay and ride. Om du ska starta lokal dressyr eller högre, så får ni antingen starta som ungponny eller som stor häst.

Grönt kort måste du ha för att få starta lokala klasser eller högre. På klubbtävlingar brukar det inte vara krav på grönt kort.
 
Sv: Vuxen tävla ungponny - behöver hjälp

Tack för Svaren!:)
 
Sv: Vuxen tävla ungponny - behöver hjälp

På våran klubb måste du ha grönt kort eller om du är under en viss ålder får du tävla på någons kort som är över 18.
Är du på en ponnytävling kan du starta utom anmälan och jag vet inte men i vissa fall kanske man får clear round rosett men annars startar du bara och får procenten ;)
Är du på storhästtävling så kan du starta som vanligt och " vara med i klassen" Alltså tävla mot dem andra :)
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 349
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 183
Senast: Urigurien
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 394
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp