Wake up light

Bukefalos 30 år!

Barbabelle

Trådstartare
Är något jag skulle vilja testa!

Vill att den ska vara enkel att använda
Inte lysa för starkt
Inte vara för dyr

Har ni några förslag?

Har inga tips på sort men jag har nog haft min i 20 år och kommer att skaffa en igen den dagen den går sönder. Vill inte vara utan, så behaglig väckning.

Har en Philips sedan typ 10 år tillbaka. Mycket nöjd med den. Tror den var typ näst billigaste varianten när den införskaffades.

Jag tror jag har en Philips stående i källaren. Fungerade jättebra men min sömn har ändrats så jag vaknar själv före väckaren så behöver den inte längre 😅 pm om du vill köpa!

Jag har haft ett par Philips. Köpte den första för över 20 år sedan, och hittills har de inte gått sönder utan hjälp. :angel:

På de jag haft har det alltid gått att ställa in hur ljus den ska vara när den larmar. För mig behövs rätt mycket ljus när man väl vant sig vid hur det funkar.

Är något jag skulle vilja testa!

Vill att den ska vara enkel att använda
Inte lysa för starkt
Inte vara för dyr

Har ni några förslag?
Jag har en billig från Claes olson som jag är jättenöjd med! Går att ställa in ljusstyrka, färg och tid! Så glad att jag köpte den, då det är mycket enklare att gå upp på morgonen med den :) Ska leta upp produkten och lägga in länk med!

Edit: hann hitta länk Hemsidan

Jag har en Philips Hue lampa och en Hue bridge. Troligen inte den billigaste lösningen men är man sugen på automatisera sina lampor så får man wakeup light ”på köpet”.

Jag har en sleep and wake up light från Philips. Nog i det dyrare spannet men värt varenda krona. Man kan välja mellan 3 olika typer av "soluppgångar, ställa in vilken maxstyrka ljuset ska når när det är som starkas, hur lång tid det ska ta innan ljuset är helt tänt (på inställd maxläge), kombinera ljudet med antingen radio eller olika ljud såsom fågelkvitter.

Har man en väldigt viktig tid att passa (typ flyg) kan man även sätta på ett till larm som verkligen väcker en. Det slår på x minuter efter ljuset har nått maxläge. Brukar slå på det om jag ska med väldigt tidigt flyg :laugh: . Har alltid vaknat innan det larmet har gått på men sover bättre av att veta att det är på då jag tidigare (innan denna wake up light) lyckats stänga av larm när jag skulle flyga.

Den har även funktioner för att hjälpa till att somna men det använder jag mindre.

Bör vara denna Sleep and wake up light

Jag är på min andra från Philips. Har totalt älskat dom. Skulle inte vilja vara utan. Jag kompletterar dock med larm på mobilen för att verkligen komma upp.

Jag älskar verkligen sleep-funktionen med, jag somnar så mkt bättre med den.

Jag kan rekommendera en bevakning på prisjakt om man har en eller två modeller som man är intresserad av, då får man mail vid prissänkningar så som reor.

Jag har väl haft fyra olika Philips - älskar att vakna till en wake up light och vill inte vara utan! Men mina har dessvärre buggat eller gått sönder efter i mitt tycke rätt kort livslängd. Den jag har nu är lite vimsig (eller så har jag för många spöken i huset ;)). För det mesta funkar den bra, men vissa mornar så börjar lampan smyga igång en soluppgång men släcks innan den är klar, eller så får den fnatt och bara står och dimrar mellan mörkt-ljust-mörkt-ljust rätt hysteriskt.... 😅
Ja ja, jag vaknar ju i alla fall.... 😁

Jag jobbar skift och har otroligt svårt att gå upp 😅 Min partner har en Philips men det var någon funktion jag saknade eller om larmet inte gick att stänga av eller liknande, minns inte. Och lågt och dyrt utbud gjorde faktiskt att jag köpte en från Amazon, Dekala är märket om jag minns rätt. Är faktiskt supernöjd och den hjälper mig verkligen! Bättre än jag trodde. Enda nackdelen jag hittat med den är att längsta tiden lampan är igång vad jag lyckats leta upp är 30 min. Till mina tidigare skifttider räcker det dock till och de var ju de viktigaste att få en förändring. Tycker funktionerna är bra och gillar också det röda ljuset jag startar vid sänggående samt några olika soluppgångs/solnedgångsljus jag har på kvällen ibland för trevlig belysning bara.

Liknande trådar

• Reseryggsäck
  • Portabel och batteridriven läslampa
  • Semestertips
  • Vilken träningsklocka???

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat