Bukefalos 28 år!

Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Koppen
jag är fortfarande nyfiken på hur du tänkte här
Koppen nominerar bollen__ som borgmästare
Kan bli intressant att se hur hon förvaltar den rollen ;)

Hur tänker du då?
Intressant på vilket sätt?
ställde frågan tidigare, men tror inte att du svarat?
mina frågor ställda tidigare:
"Hur tänker du då?
Intressant på vilket sätt?"
 
thoora nominerar quarter4ever

Jag tycker hon verkar ovanligt klarsynt och duktig på att se samband och avvikelser där ingen annan ser. Jag hoppas därmed att hon förvaltar utslagsrösten på ett bra sätt.
 
Håller definitivt med, en extra röst är jobbig, en extraröst + vågmästarroll är ordentligt mäktigt.

Å andra sidan så har man extra koll på BM när man vet vem som har rollen så det kan uppväga.

Menar du generellt nu? För i denna leken har BM ingen extra röst.

Det känns lite av en dödsdom att bli utsedd till borgmästare och vara god. Det är ett attraktivt val som käk att bli av med en besvärlig roll. Och när det gäller lynch så blir det lite åt samma håll. Överlever BM käk så är det lätt att misstänka att denne är ond, om nu inte ulvarna utgår från det samma och hoppas att de goda lynchar.

Your damned if you do and your damned if you don't som vanligt

Jag tror inte jag gillar just den twisten.

Jo lite så går mina funderingar också att detta blir ju närmast en dödsdom för den som väljs? Sedan finns det ju en ängel som kan skydda sig själv och undvika käk av den anledningen ( ifall just ängeln blir BM tänker jag nu) och sedan finns det ju en ond roll utanför lyan - ficktjuven och jag tänker att lyan kanske inte vill råka käka den ifall just den rollen blir vald till bm ? Så kanske att bm ändå överlever nån vända oavsett vilken sida den tillhör så man kan se lite mera av den.

Ja, jag har tänkt på det med.
Alltså - om borgmästaren är god så riskerar den att käkas direkt, om inte ängeln skyddar den.
Eller så låter ulvarna bli den för att vi ska tro att den är ond och istället rösta ut den.
Eller så är den faktiskt ond, men vi vågar inte rösta ut den.
 
Jag har bestämt mig för att inte ägna så mycket mer tid och kraft åt just borgmästarnomineringen
just nu.
Vill hellre börja i andra ändan sas
Försöka få ihop pusslet mer på vilka som kan vara onda resp goda
och utifrån det sedan rösta på ett (förhoppningsvis) bra val till borgmästare!
Ångesten över dagDl1 blev ju inte mindre iom detta, men det positiva med att välja borgmästare är ju att det faktiskt inte blir så mycket ren OT utan det kommer in på leken direkt- vilket jag kan tycka är bra faktiskt
Men skitsvårt som vanligt att behöva välja utifrån det som finns att tillgå just nu....
Och man får inte glömma bort att just nu så är de enda som vet något om andras roller just ulvarna, samt tvillingarna, alla andra famlar i blindo över allas roller
 
Jag tyckte Paddington var duktig medhjälpare till LL, hon verkar vara smart och klarsynt får jag lägga till då.. fast jag vet inte för jag har bara varit med i en lek :p

Jag kunde ju ta @LenaH istället då om inte den nomineringen för Paddington räcker för jag känner ju henne och vet att hon ÄR smart och klarsynt och duktig på att spela.. ja jag tar Lena istället då..

fio ändrar sin nominering till LenaH som BM
 
Borgmästare
glömmerallt nominerar Paddington
bollen__ nominerar cirkus
fio nominerar Paddington
Koppen nominerar bollen_
Mirtai nominerar Quarter4Ever
FiaM nominerar Habina
cirkus nominerar Klara
fio ändrar nominering till LenaH eftersom nomineringen för paddington inte var tillräcklig (?)
 
Borgmästare
glömmerallt nominerar Paddington
bollen__ nominerar cirkus
fio nominerar Paddington
Koppen nominerar bollen_
Mirtai nominerar Quarter4Ever
FiaM nominerar Habina
cirkus nominerar Klara
thoora nominerar Quarter4ever
fio ändrar nominering till LenaH
 
Jag är inte helt bekväm med de första BM-rösterna (GA, bollen...) Som sagt är det endast tvillingar och ulvar som just nu vet om varandra - och tidig röst kan ge chans att styra...

Samtidigt så håller jag med i diskussionerna kring huruvida man vill eller inte vill ha en rutinerad spelare. Fast om BM hamnar i lyan så blir det sas flera spelare som har inflytande över BM-rollen.

Med det i åtanke så väljer jag att istället för att nominera cirkus - som jag tycker har varit bra på att leta onda när hon är god, så väljer jag att följa hennes val av BM. Jag hoppas att cirkus då är god och att hon har prickat rätt.
Plus att jag tycker att Klara har haft vettiga funderingar i det hon skrivit hittills.
Dessutom så tycker jag, från den leken då jag var tvilling med Klara, att hon skulle passa med den rollen då jag tycker att hon letar onda på ett bra sätt. Nu håller jag bara tummarna för att hon har en god roll i denna leken.

Så därför:

Blacksmithfarm nominerar Klara till borgmästare
 
Borgmästarval:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara


Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 1
Klara: 2
LenaH: 1



:)
(EDIT: fetade, samt la till tidpunkter för nomineringarna)
 
Senast ändrad:
Borgmästare
glömmerallt nominerar Paddington
bollen__ nominerar cirkus
fio nominerar Paddington
Koppen nominerar bollen_
Mirtai nominerar Quarter4Ever
FiaM nominerar Habina
cirkus nominerar Klara
thoora nominerar Quarter4ever
fio ändrar nominering till LenaH
blacksmithfarm nominerar Klara

äsch
tvåa på den populära bollen....
 
Senast ändrad:
Jag velar mellan Snurrfian, Lilltess och FiaM till borgmästare... Lilltess tyckte att hon var ringrostig, men jag vet inte om det säger så mycket om hennes potentiella roll.

Alla tre tycker jag känns lagom "nya" för att kunna ta sig an borgmästarrollen på ett bra sätt, men det finns inget som talar för att de är goda just nu. :nailbiting: Tror jag får grubbla lite till...
 
Jag funderade kring vad man kan förvänta sig av lyan respektive tvillingarna i BM-valet...

Det är väl ganska otroligt att tvillingarna vill hinta om vilka de är (genom att då rösta på varandra)?

Lyan kan ju kringå det i och med att har flera röster att lägga på varandra...

Vet inte om jag blev så mycket klokare av detta egentligen.:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 520
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 870
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 076
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp