Bukefalos 28 år!

Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har redan blivit ringrostig.. jag kan inte ens hitta ett liiitet endaste halmstrå. Hoppas någon tabbar sig riktigt ordentligt innan DL idag så jag slipper sitta och leta efter desperata teorier. :D
 
Jag har redan blivit ringrostig.. jag kan inte ens hitta ett liiitet endaste halmstrå. Hoppas någon tabbar sig riktigt ordentligt innan DL idag så jag slipper sitta och leta efter desperata teorier. :D

Undra vad desperata teorier är.. menade såklart att desperat leta efter teorier.
 
Det här med att välja borgmästare är ju onekligen en intressant twist… :cautious:
Om jag har fattat rätt blir fördelen blir att alla kommer att veta vem som är borgmästare men å andra sidan kan den som blir det sitta i lyan. :crazy:

Så vem ska man välja till det här? Både cirkus och Paddington är ju bra på att leta onda och skulle i och med det vara ”trygga” att ha som borgmästare om jag visste vilken sida de höll på. Samma sak gäller även glömmerallt, tror jag. Egentligen skulle jag nog kunna tänka mig de flesta som borgmästare om jag bara var säker på att personen i fråga är god.

Helt ärligt, jag föredrar en obligatorisk fråga framför det här när det gäller att få igång leken... :banghead:
 
Det är ursvårt att nominera någon till borgmästare.
Jag förstår tanken att nominera en som är rutinerad. Samtidigt så är borgmästarrollen kraftfull roll och då kan vara minst sagt jobbigt om den hamnar hos en riktigt rutinerad ulv som lyckas lura oss alla andra och bli kvar länge.

Jag är lite inne på att nominera en relativt ny spelare som utvecklas i raketfart - det hade nog blivit Gabby_ossi om hon inte råkar vara LLs temaläggare ;) .

Om den som blir borgmästare sitter i lyan, spelar det verkligen någon roll om det är en rutinerad eller orutinerad spelare som blir det? Hamnar förmågan i lyan kommer väl alla som sitter där att "hjälpa till"? :arghh:
 
Jag blir alldeles snurrig av borgmästarval... Var lite inne på glömmerallt, men det känns vanskligt om hon är ond... Kan vi inte bara bestämma oss för att cirkus är god i den här leken? :crazy: Eller kanske någon som alltid kan vara inne vid dl? Någon som känner sig träffad? Gärna god också... :p
 
Om den som blir borgmästare sitter i lyan, spelar det verkligen någon roll om det är en rutinerad eller orutinerad spelare som blir det? Hamnar förmågan i lyan kommer väl alla som sitter där att "hjälpa till"? :arghh:

Det spelar ingen roll så länge som de lever.
Däremot så tror jag att lite rutinerade spelare kanske överlever lite längre när de sitter i lyan (om de inte blir siade på en gång). Det var mest så jag tänkte.
 
Jag tycker också att det känns svårt med borgmästarvalet. Jag tänkte först att det vore jättebra att välja någon rutinerad duktig spelare, därav min röst på cirkus.
Men ni har ju helt rätt i att det förmodligen inte är så bra om den rutinerade duktiga spelaren visar sig vara ulv.
Samtidigt håller jag med FiaM. Spelar det någon roll om det är en orutinerad spelare som är ulv och blir BM...
 
Det spelar ingen roll så länge som de lever.
Däremot så tror jag att lite rutinerade spelare kanske överlever lite längre när de sitter i lyan (om de inte blir siade på en gång). Det var mest så jag tänkte.
Ok, då är jag med på hur du tänkte. :)
 
Det spelar ingen roll så länge som de lever.
Däremot så tror jag att lite rutinerade spelare kanske överlever lite längre när de sitter i lyan (om de inte blir siade på en gång). Det var mest så jag tänkte.
Det känns lite av en dödsdom att bli utsedd till borgmästare och vara god. Det är ett attraktivt val som käk att bli av med en besvärlig roll. Och när det gäller lynch så blir det lite åt samma håll. Överlever BM käk så är det lätt att misstänka att denne är ond, om nu inte ulvarna utgår från det samma och hoppas att de goda lynchar.

Your damned if you do and your damned if you don't som vanligt

Jag tror inte jag gillar just den twisten.
 
Det känns lite av en dödsdom att bli utsedd till borgmästare och vara god. Det är ett attraktivt val som käk att bli av med en besvärlig roll. Och när det gäller lynch så blir det lite åt samma håll. Överlever BM käk så är det lätt att misstänka att denne är ond, om nu inte ulvarna utgår från det samma och hoppas att de goda lynchar.

Your damned if you do and your damned if you don't som vanligt

Jag tror inte jag gillar just den twisten.
Jo lite så går mina funderingar också att detta blir ju närmast en dödsdom för den som väljs? Sedan finns det ju en ängel som kan skydda sig själv och undvika käk av den anledningen ( ifall just ängeln blir BM tänker jag nu) och sedan finns det ju en ond roll utanför lyan - ficktjuven och jag tänker att lyan kanske inte vill råka käka den ifall just den rollen blir vald till bm ? Så kanske att bm ändå överlever nån vända oavsett vilken sida den tillhör så man kan se lite mera av den.
 
Alltså bortsett från Paddington rösterna är det ju bara du som röstat och att du reagerar mer på andras röster än din egen. Ditt sätt att uttrycka dig på tycker jag mer som att du vill spridda mistankar(elller möjligtvis vända fokus från dig/cirkus). Speciellt inte då du inte skriver vad som skulle vara oroande i rösterna.


@fio

Jag tror du behöver ha en motivering till din röst. :)

Aha ok, jag tyckte Paddington var duktig som medhjälpare till LL. Jag har ju bara varit med om en lek så jag vet inte vad jag mer skulle kunna gå på ?
 
Jag tycker för övrigt också att fios röst är lite skum så min misstänkta lista så här långt är bollen, fio, cirkus och Paddi.


(Ja jag är teori och leksugen så snälla sätt igång och bete er skumt så så jag slipper gripa halmstrån.:cool:)

Skum? Vad ska jag gå på då? Hade valt Gabbi för att hon var sjukt duktig men hon är ju inte ens med.

Varför är inte din röst skum då? Du valde ju oxå Paddington.
 
För att klargöra. Borgmästaren har bara utslagsröst när det är lika va? Alltså att om två spelare har samma antal röster vid lynch ryker den som bm röstat på? Inga dolda extraröster? Inget annat mygel i kulisserna? Tror det avhandlats redan, men jag blir så förvirrad av allt prat om extraröster så jag måste få det klart för mig en gång för alla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 092
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 795
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 466
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 707
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp