WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Vi går ut som 10e lag och högt upp på sidan på Equipe finns en lista som heter Startlista lag.

Två av oss i laget är inlånade och står i den vanliga startlistan som tävlande för våra ordinarie klubbar.
Sidan där jag kikade hade bara rubriken klubbar, där fanns bara Malung under M. Kan det vara skillnad om man är inlggad eller liknande? (Vilket jag inte är då jag inte är tävlingsaktiv i någon form längre).

Det blir trevligt att kanske (ni kommer ha fullt upp) träffa dig IRL, vi har ju pratat i telefon någon timme eller så för några år sedan. ;)
Oj, har vi🙈? Känner att jag borde veta vem du är😅. Jag är absolut usel på ansikten men folk brukar känna igen mig (om inte annat så fort jag pratar😁). Kommer kännas igen som hon med en liten liten hund som intet kommer vara tyst (den heller).

Som sagt, var årtionden sedan jag var aktiv. På den tiden bodde vi i transporter eller bilarna om det inte fann boende på plats. Hur bor ni, som tex ska till Borlänge och tävla? Hästlastbilar med bodel? (Moderator, ta bort frågan om den anses vara för utanför ämnet)

I vilket fall kan jag ha några sängar, fem-tio min från tävlingsplatsen om någon tävlande har behov av annan lösning. PM:a i sådana fall. Kollar av i kväll.

Jag kommer bo i bilen för jag vill vara nära stallet, ev blir det hotell en natt om jag känner flr det. Mina lagkamrater har hyrt en stuga i närheten.

Kastar mig handlöst in i tråden utan att ha läst ett enda inlägg:)
Är det nån som känner till nån tränare eller klubb i NV Skåne som pysslar med we?

Tack! Gick in på BRsK:s hemsida och hittade info igår. Klubben som arrangerar, var klubben jag började rida på under 80-talet. Och så deras ryttarsällskap på egen häst i dressyrsatsning på 90-tal en kort sejour innan flytt och utbildning. Liten namnändring på klubben/klubbarna och så några flyttar.. så får jag nu se var de landat och hur det ser ut idag. :)
De har en jättefin precis nybyggd anläggning vid Rommetravet!

Kastar mig handlöst in i tråden utan att ha läst ett enda inlägg:)
Är det nån som känner till nån tränare eller klubb i NV Skåne som pysslar med we?
Vi på Klippans ridklubb har gästträning på G och även tävling i september, regelbundet vet jag att även Björbäck över åsen har träningar. Gånarps ridhus och Åsbo PK har även gästträningar då och då.

Får man ha luva med lite tjockare ljuddämpande material i öronen? Står såhär i TR så blev lite osäker på vad som räknas som enklare, står alltså att det får användas för ljuddämpning men vanligt tunnt tyg dämpar ju också delvis...

"Huvor och luvor är otillåtna, förutom enkla öronluvor som deko-
ration, ljuddämpning eller flugskydd."

Får man ha luva med lite tjockare ljuddämpande material i öronen? Står såhär i TR så blev lite osäker på vad som räknas som enklare, står alltså att det får användas för ljuddämpning men vanligt tunnt tyg dämpar ju också delvis...

Oj, ja, det var lite tvetydigt :confused:

Anlänt till Borlänge idag och ridit en kortis. Zacke känns fräsch och fin men jag får inte riktigt till det. Red mest bara en massa övergångar och checkade av honom och jag kan verkligen inte klaga på Zacke utan jag hittar det liksom bara inte. Ja ja, hoppas jag hittar mer feeling imorgon.

Arrangemanget får hittills höga betyg! Enorm skillnad mot vanliga SM. Här var det invigning med goodiebag och deltagarrosett till alla! Kanonfin anläggning! Vi står uppstallade på travet en liten bit bort men det är perfekt. Lugnt, behagligt, stooor stallgång och bra dusch åt både hästar och människor.
20250815_165022.webp

Jag tolkar det som att sådana här är tillåtna men tex inte sådana som man sätter på i hagen som täcker ögonen.

Bifogade filer

• IMG_7174.webp
    IMG_7174.webp
    106,1 KB · Visningar: 28
Anlänt till Borlänge idag och ridit en kortis. Zacke känns fräsch och fin men jag får inte riktigt till det. Red mest bara en massa övergångar och checkade av honom och jag kan verkligen inte klaga på Zacke utan jag hittar det liksom bara inte. Ja ja, hoppas jag hittar mer feeling imorgon.

Arrangemanget får hittills höga betyg! Enorm skillnad mot vanliga SM. Här var det invigning med goodiebag och deltagarrosett till alla! Kanonfin anläggning! Vi står uppstallade på travet en liten bit bort men det är perfekt. Lugnt, behagligt, stooor stallgång och bra dusch åt både hästar och människor. Visa bifogad fil 172700
Lycka till! Blir väldigt peppad och inspirerad av dig och alla andra i tråden som åker iväg på träning eller /och tävling :)

Får erkänna att jag både är lite frustrerad och samtidigt väldigt nöjd idag. Frustrerad för att vi KAN så mycket bättre men får bara inte till det på tävling!! Glad för att vi åtminstone började helt rimligt idag i skritt/trav/första galoppen. Sen sög underlaget musten ur bakbenen (jättefin fiber) och det blev kaos i piruetterna osv. Gjorde ett jättefint högerbyte men just det är utanför poängen😅. NÅN gång måste det släppa hoppas jag, vill så gärna visa att vi inte är fullständiga nötter som rider svår klass.. 58% idag med stoooora missar.
20250816_144649.webp

Var på samma tävling och red samma klass som @warg och även för oss gick vår debut bra 😁

Etta i tekniken på drygt 73%, min nordsvenska springare var inte riktigt lika snabb som de mer sydliga raserna 😂 Ändå klart bättre resultat än förväntan då vi båda är nybörjare, och totalt blev det en andra plats 🎉

att.A2M-LgCTYHjMt3bMomC1FBbwcy8U-LYRC-QO7FQPJwE.webp

Var på samma tävling och red samma klass som @warg och även för oss gick vår debut bra 😁

Etta i tekniken på drygt 73%, min nordsvenska springare var inte riktigt lika snabb som de mer sydliga raserna 😂 Ändå klart bättre resultat än förväntan då vi båda är nybörjare, och totalt blev det en andra plats 🎉

Visa bifogad fil 172804
Ni var så fina, och fin och överlägsen seger i tekniken. Vi har ju lite andra förutsättningar i speeden, vi vänder på ingenting och behöver inte jäkta så mycket :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka