Bukefalos 28 år!

M

MaLu

Jag är lite nyfiken på hur radiostationer på nätet fungerar. vad använder de för att lägga upp musiken?
 
Sv: Webbradio

De streamar musiken.
De har en server (Dator) som spelar låtarna och sedan streama ut den till användare.
Du kanske har märkt att ibland låten hackar till när du surfar eller om något tar mycket trafik från internet.
 
Sv: Webbradio

streamar? :confused:

Skulle jag kunna lägga upp min musik på samma sätt som en webbradiostation gör? (tänker mest hypotetiskt nu)

malu
 
Sv: Webbradio

det finns programvara för sånt. och tror det finns pluginprogram till typ Winamp.
 
Sv: Webbradio

Jag du kan med ett plugin som Magnus skrev som gör att du kan göra din egen webbstation fast detta kräver att du har datorn på hela tiden, att winamp spelas hela tiden samt att du har en hyffad bra internetanslutning.
 
Sv: Webbradio

Du vet inte vad programvaran kan tänkas heta? Eller vad pluginet heter? :)
 
Sv: Webbradio

Hur bra är hyffsat bra då? :smirk: Det här skulle ju kunna bli kul! Som sagt, jag är inte så seriös.. än.. :D
 
Sv: Webbradio

Vill man satsa mer seriöst bör man tänka på att man måste betala licens till STIM för att få sända musik... om man nu ska vara laglig...
 
Sv: Webbradio

Jo, det vet jag. Om man nu ska sända musik som någon annan har gjort då. ;) hehe
 
Sv: Webbradio

Jag kan väl sjunga :D hehe. Vi får se om det blir ngt...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 114
Senast: Rosett
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Badtz Maru
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 568
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp