Webkamera i stallet - går det?

bettysmatte

Trådstartare
Funderar på att sätta en webkamera i stallet, men undrar hur man tekniskt löser det? Vi har ca 8-10 m mellan stall och boningshus. Drar man en sladd, eller finns det trådlösa kameror som inte kostar skjortan (dvs under 1000 kr)? Klarar en webkamera stallmiljön (dvs som utomhus, fast utan direkt regn/snö), eller krävs det något mer avancerat även för detta? Någon som har en aning :)?

Sv: Webkamera i stallet - går det?

Funderar på att sätta en webkamera i stallet, men undrar hur man tekniskt löser det? Vi har ca 8-10 m mellan stall och boningshus. Drar man en sladd, eller finns det trådlösa kameror som inte kostar skjortan (dvs under 1000 kr)? Klarar en webkamera stallmiljön (dvs som utomhus, fast utan direkt regn/snö), eller krävs det något mer avancerat även för detta? Någon som har en aning :)?

10m kändes och betongväggar(?) kändes långt för en trådlös. Dock finns det ju webcameror som kopplas in på nätverk istället, det borde funka kanon. Dock blir det en aning dyrare.

Tror tyvärr det blir svårt att få tag på en kamera som håller för under 1k. Är man lite händig borde det iofs gå att lösa. Tror inte kylan är något större problem. Kondens är nog
värre.

Nu är jag långt ifrån någon expert, så det vore intressant om någon som är mer insatt hade svar :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 578
Senast: _Taggis_
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 631
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V