Welsh cob i stora lass!

Ingen Hanna har ägt honom? Inte på pappret iallafall? Är du säker på det är rätt häst? :)
Född 07, fux med ljus man och svans?
Inte säkert hon ägt honom. Kan ha haft honom till försäljning bara. Det är en himla fin ponny iaf!! Om det nu är samma ;)
 
Allt stämmer det finns en lucka i hans liv mellan åren 2011 - 2014 ingen vet vart han va el vad han gjort. Troligen inte riden i allafall köptes som "oinriden hingst" från en hästhandlare av en familj i Göteborg 2014 nu var han ju inriden en gång innan men de misslyckades, han hamnade på ett försäljningstall här i Stockholm och jag köpte honom som projektponny :love:
 
Bildbomb!

Jag var runt en sväng i landet och hälsade bl a på @WelshCob och gosade lite med Iors pappa Xander. Han är så himla trevlig och go, och det märks verkligen varifrån Ior fått sin gosgen. Mamma Dela är ingen gostant precis...

04E51FCF-8C60-4B09-9CE0-5D9ADF9396D2.jpg

Jag och Iors pappa Xander. (Foto: @WelshCob)

8E0AB9DD-9D9D-44F0-B235-0250DAC6BB68.jpg

Snygg-Xander! (Foto: @WelshCob)

02F3EB34-CA70-4033-8E8B-20948EC7A083.jpg

Snygg-Ior har varit på klinik och gjort en endoskopi för sin hosta. Han hade slem i luftvägarna med provtagning visade inte på några specifika bacillusker, så han får slemlösande i ett par veckor nu och så får vi se om han blir bättre. Annars skulle jag höra av mig till kliniken igen. Håll tummarna. :nailbiting:

5642FCFD-3213-4860-BF21-054AB6893EA1.jpg

Vi har ju lasttränat en del i vår, men det här med att gå in i transporten utan kompisen var inte alls något kul, tyckte Ior. Som tur är fanns den resvane (f.d. tävlingsponny) bästa kompisen nära till hands, så han fick följa med som stödsällskap till kliniken. Allt gick alldeles strålande då, känns bra att Ior fick en så bra första transportupplevelse i vanlig transport. Han har bara åkt buss innan.

Hur går det för er andra i sommarvärmen? :)
 
Bildbomb!

Jag var runt en sväng i landet och hälsade bl a på @WelshCob och gosade lite med Iors pappa Xander. Han är så himla trevlig och go, och det märks verkligen varifrån Ior fått sin gosgen. Mamma Dela är ingen gostant precis...

04E51FCF-8C60-4B09-9CE0-5D9ADF9396D2.jpg

Jag och Iors pappa Xander. (Foto: @WelshCob)

8E0AB9DD-9D9D-44F0-B235-0250DAC6BB68.jpg

Snygg-Xander! (Foto: @WelshCob)

02F3EB34-CA70-4033-8E8B-20948EC7A083.jpg

Snygg-Ior har varit på klinik och gjort en endoskopi för sin hosta. Han hade slem i luftvägarna med provtagning visade inte på några specifika bacillusker, så han får slemlösande i ett par veckor nu och så får vi se om han blir bättre. Annars skulle jag höra av mig till kliniken igen. Håll tummarna. :nailbiting:

5642FCFD-3213-4860-BF21-054AB6893EA1.jpg

Vi har ju lasttränat en del i vår, men det här med att gå in i transporten utan kompisen var inte alls något kul, tyckte Ior. Som tur är fanns den resvane (f.d. tävlingsponny) bästa kompisen nära till hands, så han fick följa med som stödsällskap till kliniken. Allt gick alldeles strålande då, känns bra att Ior fick en så bra första transportupplevelse i vanlig transport. Han har bara åkt buss innan.

Hur går det för er andra i sommarvärmen? :)


Kul att det verkar gå bra för er,håller tummarna att hostan går över snart :)

Kathe har haft lite sommarlov, men är under igångsättning nu. Tjock och trött :D
Målen med resten av sommaren förutom ridningen är transportträning och att gå in i vattenspiltan. Inte helt lätt när det ligger en hästätande orm där. :banghead:
 
Bildbomb!

Jag var runt en sväng i landet och hälsade bl a på @WelshCob och gosade lite med Iors pappa Xander. Han är så himla trevlig och go, och det märks verkligen varifrån Ior fått sin gosgen. Mamma Dela är ingen gostant precis...

04E51FCF-8C60-4B09-9CE0-5D9ADF9396D2.jpg

Jag och Iors pappa Xander. (Foto: @WelshCob)

8E0AB9DD-9D9D-44F0-B235-0250DAC6BB68.jpg

Snygg-Xander! (Foto: @WelshCob)

02F3EB34-CA70-4033-8E8B-20948EC7A083.jpg

Snygg-Ior har varit på klinik och gjort en endoskopi för sin hosta. Han hade slem i luftvägarna med provtagning visade inte på några specifika bacillusker, så han får slemlösande i ett par veckor nu och så får vi se om han blir bättre. Annars skulle jag höra av mig till kliniken igen. Håll tummarna. :nailbiting:

5642FCFD-3213-4860-BF21-054AB6893EA1.jpg

Vi har ju lasttränat en del i vår, men det här med att gå in i transporten utan kompisen var inte alls något kul, tyckte Ior. Som tur är fanns den resvane (f.d. tävlingsponny) bästa kompisen nära till hands, så han fick följa med som stödsällskap till kliniken. Allt gick alldeles strålande då, känns bra att Ior fick en så bra första transportupplevelse i vanlig transport. Han har bara åkt buss innan.

Hur går det för er andra i sommarvärmen? :)
Sådan far, sådan son :love::heart
Vad trist med hosta! Har hört från flera håll om hästar med hosta/respirationsbesvär i år. Har det något med vädret att göra som påverkar växtligheten?
 
Jack har haft semester sedan helgen innan midsommar och ska hem igen i mitten på augusti. Jag ska börja sätta igång honom nu men han lägger in sitt veto för han är varm, trind och trött och drar inte många knop :p Han går tillsammans med en ettårig hingst, vilket fungerar mycket bättre än när han går med fröknar.
 
Här kommer en liten filmsnutt från idag. Jack tyckte att det sög ganska ordentligt att hans nya lillebror på betet fick stå i stallet medan han togs ner till ridplan för att jobba. När han blir missnöjd talar han gärna om det :D

Skulle lägga fram några travbommar så han fick botanisera själv, men eftersom han tänkte hålla hov så blev det att jag stod och filmade istället. Han höll lätt på med att bralla, skrika och fika i tio minuter. Det blev tillslut lite bomarbete på lina, vilket han skötte fint.

 
Liten uppdatering från oss :)
Vi fortsätter lite smått med "tömkörning", promenader och massa lek och bus. Han är så himla duktig och blir bara modigare och modigare min lilla fegis. Bilder från tidigare i somras, nu är det inte lika grönt längre..

IMG_9804.jpg
[/URL][/IMG]
IMG_9804.jpg

IMG_9800.jpg

IMG_98300.jpg

IMG_9838.jpg
 
Liten uppdatering från oss :)
Vi fortsätter lite smått med "tömkörning", promenader och massa lek och bus. Han är så himla duktig och blir bara modigare och modigare min lilla fegis. Bilder från tidigare i somras, nu är det inte lika grönt längre..

IMG_9804.jpg
[/URL][/IMG]
IMG_9804.jpg

IMG_9800.jpg

IMG_98300.jpg

IMG_9838.jpg
:love::love::love:
 
Vad bör man ha i åtanke när man tittar på Welsh Cob-föl :)? Finns det några rastypiska problem?
Welsh cobben anses vara frisk och sund!
Det som kan vara problematisk är att vissa dras med korta ryggar, vilket kan bli knepigt när de blir äldre och ska bära sadel. Det kan vara svårt att sia om när de är små, dock. Tänker att @WelshCob må taggas in med tanke på hennes erfarenhet av rasen :)
 
Vad bör man ha i åtanke när man tittar på Welsh Cob-föl :)? Finns det några rastypiska problem?
+ @Snurre

Tänker som @phie, korta ryggar kan ställa till det. Om jag skulle köpa föl idag skulle jag vilja se föräldrarna och hur deras sadelläge ser ut. Det finns en idag godkänd hingst som jag tycker verkar ha jätteknepigt sadelläge, såg ett fint föl till salu efter honom men jag hade nog tvekat pga pappan faktiskt. Även om pappan är snygg och verkar vara supertrevlig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 243
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 929
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp