Welsh cob i stora lass!

Nu har ju höstrusket övergått till vinter men vi sysslar mestadels med promenader, hantering och lite longering/tömkörning! Veterinären kom tillbaka för att ta bort vargtandsresten men hade svårt att avgöra vad som eventuellt var en vargtandsrest och vad som var en ny premolar, så vi gjorde ingenting utan det blir återbesök om 6 månader när det kanske inte är riktigt lika rörigt i munnen :D. Vi kör nog på med bettlöst ett tag till, vilket inte gör mig något.
@Stereo jag köpte också en ny och fin tömköringsgjord från globus, men tycker inte att den sitter bra alls :o. Han är liksom alldeles för smal över ryggen på något vis, även fast jag tycker att han är grov. Jag tycker förresten att Kelyddon har gjort sig jättefin på sista bilden, om inte annat ser han själv ganska nöjd ut :D.

På promenad idag (ursäkta bajsfläckarna):
DSC_0043.jpg

DSC_0048.jpg
 
Jaha! Upprop! :D Hur går det för alla? Vad göööör ni nu när höstrusket har kommit på riktigt (i alla fall hit till mina krokar). @MatildaN Hur gick det med vargtanden? @_Smulan_ har du kvar din snygging eller har @Houdinie varit på besök? ;) @mira2013 hur går det med ridningen?

Jag följer ett par stycken på instagram (hej @phie!) och tycker det är så himla jättekul att få se fler bilder på alla fina welshar, är det någon mer som har ett hästkonto där? Vet inte om man får skriva ut sina konton, men PM:a gärna! Mitt konto är min hästs riktiga namn, fast utan stuterinamnet.

En rolig grej som hände mig för någon månad sedan var att @Lowri plötsligt dök upp på stallplan och skulle lämna föl till lösdriften i stallet. Jag hade precis tagit in Ior och stod och snackade strunt med stallägaren, och det första Lowri sa var "men är inte det där den där Idhultshästen?" :D Himla kul att träffas IRL och vi ska försöka köra en "hästdejt" någon gång snart. :)

Släppte Ior på ridbanan häromdagen och knäppte lite bilder. Han har fortfarande inte riktigt fått kläm på det där med bockningar, det blir mest huvudskakningar och lite halvdana bakutsparkar. :D Känns tryggt inför inridning. ;)
ior6.jpg

DSC_2609.jpg


Han är dock inte alltid så snygg... fick en bilder från stallägaren idag. May I present to you... den fantastiska Idhults Kelyddon!
14915452_10154064543102005_8996621490998223195_n.jpg


Just det, jag la på min nyköpta tömkörningsgjord häromveckan och den var jättesnygg och... alldeles för stor. Snopet. :p

Shit vad snygg han är! Hur gammal är han nu? :)

Musse är kvar, @Houdinie hittade oss nog inte här ute i bushen ;)
Hans utveckling har varit heeeelt galen bara på de senaste veckorna trots att vi bara rider ca 20-30 min ca 2 ggr per vecka så just nu ska han vila i 2,5 vecka. Passar bra eftersom jag brutit nyckelbenet med, delvis slitit av en sena, skadat muskelfästen mm. För tre veckor sedan då så man har ju ehh...ridit ändå. Hästmänniska som man är :angel:

Bild från i lördags. Lilla fluffboll :love:
IMG_20161112_155215_zpsudxpmaqg.jpg
 
Vi väntar spänt på svar från veterinär om Jack har fått ringorm eller ej. Vi var på en hoppträning på en ridskola som tidigare har haft bekymmer med ringorm, men enligt personal skulle faran vara över. Några dagar efter träningen såg jag på deras hemsida att de hittat "en fläck" på någon av sina hästar...

Jack har inte de klassiska symtomen, men han ser konstig ut i pälsen. Det är som om han har fällt runt sin apelkastning på något sätt så han ser maläten ut, så det var bara att få ut veterinär som tog prov. Hoppas bara att det är en konstig fällning. Syns lite på bilderna nedan, men han är snygg ändå :)

15099352_1192411010848341_2501346901165604864_n.jpg


14727692_1015245355271708_2167778214582157312_n.jpg
 
Hon heter Fiffiluras Black Dream e. Danaway Mathias u. Pentrepiod Dream ue. Fronarth King Flyer. Jag har noll koll på stammen om den är bra eller inte... :angel: Men hon är väldans trevlig och det finns allt väldans trevliga rörelser också i henne, men hon är så attans bakhög så stackarn kan ju inte röra sig som ... folk...? :p Men det glimtar till mellan varven! :love: Lägger till en film, rätt dålig men ger i alla fall en liten uppfattning om henne.


Hon ska bli min ridhäst är tanken - allround men med inriktning på klassisk dressyr, i dagläget jobbar vi med lite basic grejer, hon är ca 5cm högre bak och verkar inte ha särskilt brått med att ändra på det så vi tar det lite piano, har ju tänkt ha henne läääänge så vi hinner...

Bild hmm... ja hon är i min profilbild. ;)
 
Hej allihop!
Känner att det är dags att jag ansluter mig till denna tråd... har inte köpt någon w-cob än men är fodervärd för senare köp sen den 1e december. Finaste julklappen någonsin :love:

Editions Miss Celiss heter hon och är 7år gammal. Dock inte riden då hon bara var tänkt till avel men jag ändrade lite på de planerna och har nu hängt på henne några gånger med gott betyg. Ser så mycket fram emot vår framtid ihop :)

1480713513-13234.jpg

1480883947-13234.jpg

1481052976-13234.jpg
 
Hej allihop!
Känner att det är dags att jag ansluter mig till denna tråd... har inte köpt någon w-cob än men är fodervärd för senare köp sen den 1e december. Finaste julklappen någonsin :love:

Editions Miss Celiss heter hon och är 7år gammal. Dock inte riden då hon bara var tänkt till avel men jag ändrade lite på de planerna och har nu hängt på henne några gånger med gott betyg. Ser så mycket fram emot vår framtid ihop :)

1480713513-13234.jpg

1480883947-13234.jpg

1481052976-13234.jpg

Åh så roligt!!
Du har ju lite lyx att vara omgiven av massa cobbar :love:
Kul att följa er två. Jag inget minne av den fröken då jag var ner och tittade och hittade Donna.
 
Vi har varit lite off. Påbörjade inridning i våras, gravid :crazy: Red, eller åkte häst, sista gången v 37 och det blev väl inte jättemycket gjort direkt innan bebis kom. Jag har kommit igång nu igen och Donna är så med nu Vi har hittat bra framåtbjudning och galopp i allt utom uppsuttet på ridbanan. Inga nya bilder har jag heller att visa upp.
 
Åh så roligt!!
Du har ju lite lyx att vara omgiven av massa cobbar :love:
Kul att följa er två. Jag inget minne av den fröken då jag var ner och tittade och hittade Donna.

Ja det är väldigt lyxigt faktiskt... visste ju någonstans att jag skulle bli med cob med den omgivningen ;)
Tror de hade gömt henne hahaha hon var absolut inte till salu hehe men de ska få använda henne lite i aveln. :)
 
Vi har varit lite off. Påbörjade inridning i våras, gravid :crazy: Red, eller åkte häst, sista gången v 37 och det blev väl inte jättemycket gjort direkt innan bebis kom. Jag har kommit igång nu igen och Donna är så med nu Vi har hittat bra framåtbjudning och galopp i allt utom uppsuttet på ridbanan. Inga nya bilder har jag heller att visa upp.
Så kan man också börja ;) Kul att ni är på G igen! Ser fram emot att följa er vidare!
 
Hej!
Länge sen jag var inne här! Tappat bort tråden och typ hela mitt liv ett tag när jag flyttade... nu är vi på plats i Karlskoga, Dunder inackorderad på lösdrift utanför stan. I mars ska jag skicka honom på inridning hos en tränare i Askersund! Ska bli kul! Jag har ingen som kan hjälpa mig med inridningen hemma, så jag känner att det får ett proffs göra istället för att jag ska bryta sönder mig
Måste läsa på hur sjutton man klistrade in bilder här igen...
 
Hon heter Fiffiluras Black Dream e. Danaway Mathias u. Pentrepiod Dream ue. Fronarth King Flyer. Jag har noll koll på stammen om den är bra eller inte... :angel: Men hon är väldans trevlig och det finns allt väldans trevliga rörelser också i henne, men hon är så attans bakhög så stackarn kan ju inte röra sig som ... folk...? :p Men det glimtar till mellan varven! :love: Lägger till en film, rätt dålig men ger i alla fall en liten uppfattning om henne.





MIn är också efter Danaway Mathias:love::love:
 
Puttar upp tråden :angel:

Är nämligen tvungen att fråga,
jag tycker det vore roligt att ställa ut min wpb vid nåt tillfälle. Vågar man? som aldrig ställt ut tidigare?
Welshcob-travare. Ingen gänglig sporttyp direkt :o som jag läst att wpb ska vara..
Inte så långt bort är det en utställning i augusti som jag tänkte åka och kolla på för att se hur det går till.
Några heta tips på saker man ska träna på kanske?:D
 
Min treåring Ior har blivit insutten och skrittad på under våren och går nu på bete hos min kompis. Jag är naturligtvis helt opartisk :angel: men jag tycker han blir snyggare och snyggare. :D Han var vid senaste mätningen ca 154 cm hög, så han har växt ca 6 cm det senaste året, yay!

Jag är så kär i min lilla häst att det inte är klokt! :love:

DSC_3783.jpg


DSC_3714.jpg


Puttar upp tråden :angel:

Är nämligen tvungen att fråga,
jag tycker det vore roligt att ställa ut min wpb vid nåt tillfälle. Vågar man? som aldrig ställt ut tidigare?
Welshcob-travare. Ingen gänglig sporttyp direkt :o som jag läst att wpb ska vara..
Inte så långt bort är det en utställning i augusti som jag tänkte åka och kolla på för att se hur det går till.
Några heta tips på saker man ska träna på kanske?:D
Jag hade hoppats på att du skulle fått lite svar vid det här laget, jag vill också ställa ut nån gång! :D
 
Min treåring Ior har blivit insutten och skrittad på under våren och går nu på bete hos min kompis. Jag är naturligtvis helt opartisk :angel: men jag tycker han blir snyggare och snyggare. :D Han var vid senaste mätningen ca 154 cm hög, så han har växt ca 6 cm det senaste året, yay!

Jag är så kär i min lilla häst att det inte är klokt! :love:

DSC_3783.jpg


DSC_3714.jpg



Jag hade hoppats på att du skulle fått lite svar vid det här laget, jag vill också ställa ut nån gång! :D
Jag med :D:p

Han är allt bra snygg din häst! :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 055
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 419
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp