G

grisen

Tjenare
Ja har ridit engelsk stil i snart 9år och tycker att det e jätte kul, men sist jag red ut ensam på en av ridskole hästarna, så märkte jag något jag aldrig har tänckt på förut. Det var hästen som bästemde, jag sat bara och åkte. Jag kanske kan bästema vilket tempo, vart vi skulle men han bästemde allt annat. Jag vill ju inte slå och dra i hästen för att han ska göra som jag säger, hatar att slå hästarna man känner sig så elak. Tänckte därför börja rida western, men det kanske inte e någon skilnad om man rider western eller inte men när man ser alla duktiga western ryttare och deras hästar så blir man ju hur avis som hällst :p Det ända som e problemet är att jag inte har någonstans att tränawestern och inte häller har någon häst. Ni kanske vet något bra ställe man kan låna häst och ha en bra tränare som en ridskola eller något liknande.

MVH Grisen
 
Sv: Western

det är ryttarens kapacitet,det är ju du som får hästen att bestämma,inte genom att banka och dra kommer du int ekomma ngnstans.
utan lär dig hur hästens kropp fungerar och utgå därifrån,börja rida privatlektioner där ngn inriktar sig helt och fullt på dig.

vilken gren man rider spelar absolut ingen roll utan det är ryttarens kunskaper som avgör.
 
Sv: Western

Western är jättekul, så det tycker jag definitivt att du ska prova!

Tyvärr finns det inte så många ställen att rida western på i Stockholmstrakten om man inte har egen häst. Men det finns ett par westernridklubbar i Stockholm, och via deras hemsidor kan du hitta information om diverse tränare och ridskolor. Klubbarna hittar du på wras hemsida. Klicka på WRAS i menyn och sedan på Klubbar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 666
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 037
Senast: Buck
·
Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 408
Senast: sthu
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 477
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp