Westernfolk med hund

Sv: Westernfolk med hund

Grattis till blivande dobermann köp :). Vila nu, för sedan har ni inte tid - bus i 190km/h är vad ni har att vänta er :rofl::rofl:. Men den charmiga "förlåt mig matte" blicken gör att ni förlåter NÄSTAN allt - trasiga fjärrkontroller och glasögon vad är det i det stora hela :p
 
Sv: Westernfolk med hund

*kl*

Här hemma finns 2 stycken voffar.

Ronja som är en blandrastik med Lhasa Apso och Papillon. En 9 årig svart, långhårig liten dam som är enbart knähund om hon får bestämma.

Didi som också är en blandrastik. Mamma BorderCollie och pappa okänd, ev. shäfer :eek:;). Ett litet yrväder på 7 månader men som är världens sötaste, snällaste och gulligaste lilla tjej. Älskar att vara med i stallet och busa med de små kompisarna där.....och mumsa hästbajs :D
 
Sv: Westernfolk med hund

Tack så mycket.
Jo dom är ju väldans vilda, men som du säger det är samtidigt charmigt. Varför jag valde just dobbis är just för att det är väldigt bra arbetshundar och det är de jag vill ha, den ska inte tröttna på att vara ute en hel dag.. haha om du förstår vad jag menar.
Så vi får se va den lilla busen kommer att göra i vårt hem. haha...

//Carro
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag har inte valt hundar...dom kommer till mig:o...

Fimpen är en gammal gentleman som bott här hos oss i 6 år. Han är 12 nu. En blandras (Drever/smålandsstövare/flatcoated retriever) som är en omplacering med dunkel bakgrund. Urtrevlig och klok f.d. jakthund...även om han gärna drar en repa efter vilt om han får chansen...:cool: (innebär att han sällan får gå lös...
Fimpen080203.jpg

Agnes är en BC-korsning (95% BC/5% lab) som även hon är en omplacering. En f.d. grannes kompis var hemma, sjukskriven p.g.a. hunden när hon var 7 månader gammal. Jag blev ombedd att åtminstone titta dit en gång då grannen hört att jag funderade på att skaffa en hund och då ev. en BC...jag gjorde det besöket och fick inte åka utan att ha tagit hunden med mig...det var kris, alltså:crazy: Nåväl, hon är en härlig tjej nu. Inte ett spår av den överaktiva och trotsiga unghund hon var när hon kom hit...;)
Agnes080203_2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Westernfolk med hund

*KL*

Jag har stora planer på att skaffa en Austrailan Shephard, någon som har en sådan?
 
Sv: Westernfolk med hund

Vad roligt med någon mer som har fralla! :)
vart kommer din ifrån? du har inga bilder?

har en snart tvåårig fransk bulldoghane som är världens goaste! han får mig att skratta hur mycket som helst varje dag!
Han har dock ehrm, rätt så selektiv hörsel så han hör det han vill ;)
och han förstår inte att hästar kan skada en utan tror att alla varelser på denna jord är lika ursnälla som han är! :love:
Emperor.jpg

DSCF3990.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Vad roligt med någon mer som har fralla! :)
vart kommer din ifrån? du har inga bilder?

har en snart tvåårig fransk bulldoghane som är världens goaste! han får mig att skratta hur mycket som helst varje dag!
Han har dock ehrm, rätt så selektiv hörsel så han hör det han vill ;)
och han förstår inte att hästar kan skada en utan tror att alla varelser på denna jord är lika ursnälla som han är!

Min lilla tjej kommer från eternalstars kennel och hon är så underbar!
Det där med hörseln kan jag nog faktiskt tycka att jag känner igen både på den lilla och dom stora bulldogarna :D

Hstarna186.jpg


Bob och Smilla vid frukostbordet
 
Sv: Westernfolk med hund

Nu har det diskuterats friskt om allas hästar och raser men vad har ni för hundar? Varför valde ni just den rasen?
Snälla moderator flytta inte tråden, den är riktad till westernmänniskorna ;)

Leonberger stora baffiga hundar med ett coolt psyke precis som westernhästarna:)
 
Sv: Westernfolk med hund

Har finns det korthårig tax.... antalet varierar men för tillfället är de tre. Förutom det så regeras huset dessutom av en Parson Russel terrier..

Anledningen till just de raserna.... Tja... vi jagar rätt mycket rådjur :D
 
Sv: Westernfolk med hund

*kl*

Pudel - Mammas hund igentligen, valde han för han inte fäller och jag blir inte tjock i halsen av honom heller(blir det med andra hundar), och att farmor och farfar har haft pudel innan så vi har folk som kan passa honom när han inte kan följa med lägre turer. Han är pigg och glad och lite bortskämd :d:D

bildx%20(7).jpg


44.JPG
 
Sv: Westernfolk med hund

Labbe svart älskar leka med barnen men för lat för att hänga med i skogen när vi rider...
Renrasig eller mix? Dom brukar ju kallas fläskstövare, så det där med att inte hänga med ut det har ju ofta sina praktiska orsaker!
 
Sv: Westernfolk med hund

Engelsk Cocker spaniel såklart!:love:
Passande nog är en släkting uppfödare så vi köpte våran första därifrån 90- av bekväma skäl!:angel:
den andra är brorsans med sambo, men den överlåts mer än gärna till mig alldeles för ofta, ungefär halva veckan...:crazy:
men han e go och galen!;)


Sist och minst är den här som anlände för några veckor sen!:love:


Varför cocker, vackra, trevliga, sällskapliga, lättlärda och uthålliga, som en haflinger med andra ord!
:D
 
Sv: Westernfolk med hund

New foundland som vaktar gården genom att ligga MITT på stallbacken och inte ha en tanke på att flytta sig.
Ny schäfervalp som förhoppningsvis både vallar in hästflocken och ligger först på kör/ridrundan som den förra gjorde.
Har haft storpudlar innan som funkat utmärkt som både häst- och vakthundar.
 
Sv: Westernfolk med hund

*kl*

Jag kanske ska slänga in bilder på de små liven också...glömde det :smirk:

Didi

IM000779.jpg

IM000782.jpg


Ronja

IM000043.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Nu har det diskuterats friskt om allas hästar och raser men vad har ni för hundar? Varför valde ni just den rasen?
Snälla moderator flytta inte tråden, den är riktad till westernmänniskorna ;)

Vi har en äldre herre på foder. Simon 15 år och golden. http://hastbacken.zoomin.se/P608393

Sedan så har vi Rocky. Han är en LAV. Underbart snäll och gå. 8 år. Kanske inte den stiligaste hunden men snäll och go. Älskar människor.
http://hastbacken.zoomin.se/P317173

Och så har vi en pappis. Lille Gurkan. Han är 5 år. Pigg och livlig. Älskar att ligga i soffan och kolla på skidor med matte.
http://hastbacken.zoomin.se/P411962
 
Sv: Westernfolk med hund

*kl*

Jag vill ha starka, tåliga, glada, rejäla arbetshundar som orkar hänga med i timtals. Självklart har jag valt BORDERTERRIERS!
Står tom i rassrandarden att de ska kunna följa en häst till ryttare en hel dag.

Fast det är inte det enda vi gör. Vi tränar och tävlar agility, grytträning, jakt, viltspår, rallylydnad och lydnad.

19dec07_morgonprommis006.jpg


eskil_springpojke.jpg


Även en dp
Sirimyra.jpg


Från hästryggen:

13_jan_08104-1.jpg


Gilly
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 329
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 038
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp