Westernfolk med hund

Sv: Westernfolk med hund

Jag har en sån här :love:

753524.jpg


Varför just denna?

Jag har alltid varit facinerad av utseendet och när det började dra ihop sig för ett hundköp så började jag läsa mer om rasen och pratade med olika uppfödare och hälsade på hundar av rasen...

sen blev det en sån.

Kunde inte fått en bättre matchning! :bump:

Aahhh! DEn hunden var precis asball!!! Han såg kul ut. En sån skulle jag vilja ha i handväskan.

Men vad är det för sort???

mvh Eva *skitdålig på hundar*
 
Sv: Westernfolk med hund

Hm jag skulle gissa på en chines crested dog...

Min bror har en korsning och den är så häftig :love:
 
Sv: Westernfolk med hund

Har en blandrastik: Golden retriver/ Bordie collie/ Labrador och lite Stövare

17882981.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Australia Shepherd!!!!
Kalasvovve



Stina, 6 månader



Stina 4 veckor......

/Mike:devil:
 
Sv: Westernfolk med hund

Letar runt bland olika Aussie uppfödare för att hitta den typen jag vill ha, var kommer din i från?
 
Sv: Westernfolk med hund

Tillyhill i Blekinge.
Detta är deras första kull.
Jag vet inte om, och när dom planerat ny kull.

/Mike
 
Sv: Westernfolk med hund

Jeg har Ridgebacker! De er veldig fine å ha rundt hestene, smarte så de ikke blir skadet, tøffe så de ikke blir redde for litt liv og utholdende i timesvis. Mine er det veldig lite jaktinstinkt i, så det er ikke noe problem å ha dem med løs på tur, og jeg har ganske god innkalling på dem så stort sett kommer de når jeg roper selv om det kommer folk og hunder mot oss ;)


Her er et par bilder:


hdtrail3.jpg



jentene_tur.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

St Bernhard :love::love::love:

Världens coolaste hund som följer med mig vart jag än ska (dock inga ridturen än så länge eftersom hon bara är knappt 8 mån)

Malin
 
Sv: Westernfolk med hund

Har två "skäckar":smirk: 11 å 3 år. Korsningar bearded collie/dalmatiner. Den ena brun/vit, den andra svart/vit. Båda omplaceringshundar. Den yngre har varit ett hår av hin men börjar arta sig nu. Gammelpojken bröt handloven i juni i fjol och vi trodcde aldrig att han skulle fixa det. Men efter operationer, gips i en månad och massa försiktig träning är han idag nästan ohalt å helt otroligt fräsch för sin ålder.
 
Sv: Westernfolk med hund

Nu har det diskuterats friskt om allas hästar och raser men vad har ni för hundar? Varför valde ni just den rasen?
Snälla moderator flytta inte tråden, den är riktad till westernmänniskorna ;)

Boxer hanne :) världens bästa ras!!!! Förutom att de fryser här uppe i norr. Så jag köpte mig en alaskan alamute. Mycket trevlig hund det med även om det är så olik en boxer som det bara går att bli. Det jag saknar med malamuten är att den inte vaktar. Så jag antar att boxer är bäst iaf.... de finns ju täcken som tur är :smirk:
 
Sv: Westernfolk med hund

Boxer hanne :) världens bästa ras!!!! Förutom att de fryser här uppe i norr. Så jag köpte mig en alaskan alamute. Mycket trevlig hund det med även om det är så olik en boxer som det bara går att bli. Det jag saknar med malamuten är att den inte vaktar. Så jag antar att boxer är bäst iaf.... de finns ju täcken som tur är :smirk:
http://www.pixbox.se/pic_show_id17680986.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id17676145.html
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag äger en "liten" schäfer pojke på ca 8 månader

Varför valde ni just den rasen?
Min mammas schäfer kommer från samma uppfödare och dom frågade mig om inte jag ville ha en liten valp :)
igentligen så skulle det ha blivit en tik, men det blev en Billy :P
Och så ville jag ha en bra bruksras att träna och rida med, så valet blev Schäfer


Den stora är min pojk, dock så var han 6 månader på bilden, han är lite större nu:P

Annars så har mina föräldrar 2 tikar, en Bayersk viltspårshund, köptes för att pappa är jägare och ville ha en spår hund och mammas schäfer, som hon köpte av samma anledning som jag, ville ha en bruksras.

 
Sv: Westernfolk med hund

Min "vall-häst" matchas såklart med en dito hund, nämligen en Border Collie. Hans största intresse är dock att se på tv.... gärna fotboll eller motorcross, men Dr Phil går bra också.... :rofl:
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har en liten gammal ilsken JR som springer runt och skäller ut alla kunder...vi har också beställt en Basset Hound nu till våren

:banana:
 
Sv: Westernfolk med hund

vad har ni för hundar? Jag har en Working Kelpie/Stock dog

Varför valde ni just den rasen?
Började med att mamma jobbade i en ladugård där dom hade Kelpies att valla med. Mamma blev särskilt fäst vi en tik som hette Ottie. En dag ringer hennes (mammas alltså) arbetsgivare och säger:-Nu är valpen din född!!
Så kom lilla Fyra (ja hon hette så) in i bilden. Det blev väl nästan mest min hund (jag som trände med henne osv). Fick tyvärr ta bort henne 2003 (inte ens fyllda fyra år...).
Året därpå skaffade jag mej så min alldeles egna lilla valp som nu har hunnit bli 4år (tiden går fort!)

Jag tycker kelpie är en kanon hund. Lättdresserad men inte vek, alltid på hugget att hänga med, behändig att ha med ut på ridturer, lagom päls och perfekt stl!

php9zvdjn_thumb.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Lakrits: den svart/vita ser exakt ut som min kunde sett ut som valp,skrämmande.Blandras vorsteh/Huskey, fick henne när hon var 2,5...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 328
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 036
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp