Westernsadeln förstör ridbyxorna!

Buck

Trådstartare
Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa är nu ännu mer trasiga i grenen efter 1h uteritt.

Är detta ngt vanligt bland denna typen av sadlar? Känns dumt att köpa ett par nya för att de ska trasa sönder direkt :(
 
Rid i jeans istället? Jag har ingen egen erfarenhet av den typen av läder men har aldrig hört någon prata om det heller. Fast alla jag känner rider i jeans.
 
Misstänker att det var fel på ridbyxorna och inte sadeln -_- red i ett par tights idag utan att de blev en skråma på dom.

Tycker inte om att rida i jeans, spec på sommaren då jag vill ha så mjuka och tunna byxor som möjligt
 

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 672
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 742
Senast: lillamy73
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 147
Senast: Liten
·
H
Utrustning Valde att köpa ett par tyglar i en affär jag normalt inte köper läder i, var i butiken och tyckte tyglarna kändes bra och köpte dem och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 473
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp