Westernsadlar

G

Grazia

Vet inte om denna hamnar rätt nu men jag chansar. Jag skulle behöva hjälp med de olika storlekarna på westernsadlar. I vilken ordning går de, semi q, full q etc. Vilken är den största, finns det någon efter full quarter? :confused: Tacksam för all hjälp då jag tycker att det här en djungel när man är van vid engelska sadlar.. :crazy:
 
Här är en till som undrar! JAg undrar dessutom, hur "översätter" man dessa bommmar till vanlig engelsk sadel?? Tex om man har en häst som drar normal bom i vanlig sadel, vad är det i westernsadlstorlek?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 356
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 904
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp