Wild Kids (ulvlek)

DL3
17:51 hemlig röstar på Pegasus63
19:58 glömmerallt röstar på Pegasus63

20:09 Magnum röstar på Elo
20:09 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:15 Mirtai röstar på glömmerallt
20:16 Hedinn röstar på glömmerallt

20:20 Blacksmthfarm röstar på Elo
20:21 Elo röstar på hemlig
20:26 Mirtai röstar på hemlig
20:28 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20:29 Hedinn röstar på hemlig
20:30 hemlig ändrar röst till Elo

Pegasus 63 0
Elo 3
hemlig 3
Blacksmithfarm 1
Är detta sista röstlistan?
 
Fast om det bara finns 3 ulvar och vi röstar ut magikern så vinner väl trollen?
Och det kommer du med nu?! Då måste vi ju få ut ett troll! Jag tänkte aldrig ens tanken, fick bara jättepanik över att behöva röständra i sista minuten.
 
DL2 kl 20.30
14:12 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt

15:36 Pegasus63 röstar på Mirtai
16:58 Hemlig röstar på Aliisa

18:14 Hedinn röstar på hemlig
19.03 Niyama röstar på glömmerallt
19.11 Magnum röstar på Niyama
19.21 hemlig ändrar röst till Niyama
19.28 Pegasus63 ändrar röst till Niyama
18.37 Elo röstar på Niyama
20.13 Aliisa röstar på Niyama

20.21 Mirtai röstar på Pegasus63
Glömmerallt röstar på Pegasus
20.29 Mirtai ändrar till glömmerallt

glömmerallt 3
Pegasus63 1
hemlig 1
Niyama 4
Här är qitis lista, den postades 2 inlägg före LLs uppdatering. Niyama har 5 röster, men det står bara 4 i sammanräkningen, så okej, visst. Jag köper delen med att du kan ha trott att det var lottning pga goda lyan. Men tycker att dina övriga resonemang känns ologiska.
 
Här är qitis lista, den postades 2 inlägg före LLs uppdatering. Niyama har 5 röster, men det står bara 4 i sammanräkningen, så okej, visst. Jag köper delen med att du kan ha trott att det var lottning pga goda lyan. Men tycker att dina övriga resonemang känns ologiska.

Är väl både min styrka och svaghet, att vara ologiskt, men ändå ha delvis rätt i slutändan. :angel:
 
Uppdatering!

"KLARA, FÄRDIGA, KÖÖÖR!"

Deltagarna for iväg som om de hade eld i baken, in i den knepiga hinderbanan. Under första stocken, över nästa, under sista och sedan full fart mot balansgången, över den äckliga leran. Björnarna i täten, men Lejonen är inte långt därefter.

Genom armgången, hämta den första pusselbiten, tillbaka, växla. Lejon och Björnar är i fullt fokus! Lagen ligger ruskigt lika, båda pusslen börjar lösas vid bordet. Björnarna behöver bara en sista pusselbit, sedan är segern deras!

Amir är sist ut, påhejad av Lejonen. Blixtsnabbt tar han sig igenom hinderbanan, hämtar pusselbiten och kastar sig tillbaka. Amir rusar ut på balansbrädan, men plötsligt känner han att fötterna inte får fäste. Brädan försvinner under fötterna, och Amir försvinner ner i leran med huvudet före. Pusselbiten går förlorad, och Lejonen suckar. Där rök den vinsten, tänkte dem.

Men just som de hade tänkt det var det som om en osynlig snubbeltråd dragits framför Björnarnas mållinje, och den sista björnen som precis var på väg att kamma hem vinsten faller till marken med en hög duns, och varken Lejon eller Björnar får fira ikväll.

Elo var Magiker
hemlig var Ulv


Men långt inne i skogen, utom hörhåll för varesig Lejon eller Björnar hörs ett fniss. Det är trollen, som i precis rätt stund trollat till det och stulit vinsten, rakt framför näsan på de båda lagen.

JÄTTEGRATTIS TROLL!!
 
Sedan funderar jag på Niyamas "desperata" försök att vända röstningen mot GA, då ju som flera har skrivit att det torde vara logiskt att rösta ut den som den utpekade siaren, BSF, har mistankar mot.

Min hjärna funderar på om allt det här kan vara ett skådespel från de ondas sida så att om Niyama åker ut så "måste" BSF och GA vara goda.
Fast va? Fastnar här igen... Varför skulle det godförklara både mig och GA? Jag hänger verkligen inte med.
 
Uppdatering!

"KLARA, FÄRDIGA, KÖÖÖR!"

Deltagarna for iväg som om de hade eld i baken, in i den knepiga hinderbanan. Under första stocken, över nästa, under sista och sedan full fart mot balansgången, över den äckliga leran. Björnarna i täten, men Lejonen är inte långt därefter.

Genom armgången, hämta den första pusselbiten, tillbaka, växla. Lejon och Björnar är i fullt fokus! Lagen ligger ruskigt lika, båda pusslen börjar lösas vid bordet. Björnarna behöver bara en sista pusselbit, sedan är segern deras!

Amir är sist ut, påhejad av Lejonen. Blixtsnabbt tar han sig igenom hinderbanan, hämtar pusselbiten och kastar sig tillbaka. Amir rusar ut på balansbrädan, men plötsligt känner han att fötterna inte får fäste. Brädan försvinner under fötterna, och Amir försvinner ner i leran med huvudet före. Pusselbiten går förlorad, och Lejonen suckar. Där rök den vinsten, tänkte dem.

Men just som de hade tänkt det var det som om en osynlig snubbeltråd dragits framför Björnarnas mållinje, och den sista björnen som precis var på väg att kamma hem vinsten faller till marken med en hög duns, och varken Lejon eller Björnar får fira ikväll.

Elo var Magiker
hemlig var Ulv


Men långt inne i skogen, utom hörhåll för varesig Lejon eller Björnar hörs ett fniss. Det är trollen, som i precis rätt stund trollat till det och stulit vinsten, rakt framför näsan på de båda lagen.


JÄTTEGRATTIS TROLL!!
Wow, okej, abrupt slut:laugh:
 
Vilket förklarar varför jag hade koll på att trollen skulle vinna.

Sen är jag imponerad av mig själv för att jag ändå röstade på Hemlig som var ond. (fast resultatet hade varit detsamma om vi fått ut Hemlig)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 992
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp