Wild Kids (ulvlek)

heffaklumpen

Trådstartare
Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna i de svenska djupa skogarna. I Wild kids tävlar björnar mot lejon, med målet är att gå vinnande ut spelet. I spelet finns även de laglösa, som har som mål att ansluta till björnarna eller lejonen. När alla tävlingar är klara och det bara finns ett vinnande lag får det laget åka på den stora resan till Afrika.

Välkommen till (ulvlek) Wild Kids 2021 - Det stora äventyret! :)

Regler:
- Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara är en lek!
- Hintar är förbjudna! Man får t.ex. inte god- eller ond-förklara någon helt utan teorier och inte heller "tala om" sin egen roll annat än att man är allmänt god.
- BOP:ar är förbjudna och varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Citat är ok. Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation. Dock är det att föredra att ta med ett eller flera citat.
- Röster läggs i fetstil typ "iiantazie röstar på heffaklumpen". Röster får ändras fram till deadline men även den nya rösten måste ha en motivering, annars räknas den första. Det är buke-klockans tid som avgör om en röst är i tid eller inte. Att lägga till en motivering i efterhand är okej, så länge motiveringen hinner komma med i samma inlägg.
- Att rösta med motiveringen "för att samla rösterna" eller "för att rädda mig själv" är okej. Men att rösta med "för att jag tror att X är ulv" är inte ok, eftersom det är vanligt att man röstar på just den man tror är ulv.
- Vid missad röstning och/eller låg aktivitet kan man bli kickad från leken. Försök att teoria om minst två personer varje dag, utöver den du röstar på. För att vara säker på att inte missa en DL kan man lägga en säkerhetsröst. Spelare som missar att rösta ska lägga en röst i efterhand när de upptäcker detta, den rösten ska innehålla vem man tänkt att rösta på och en motivering.
- Som död spelare är det okej att "spöka" lite men använd en annan färg än svart. Att kommentera eller gilla inlägg på ett sätt som kan påverka leken är inte tillåtet och kan straffa den egna sidan. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom saker kan hända i det dolda.
- Man får inte rösta på sig själv och man får inte rösta på LL, det är inte heller tillåtet att rösta på goda lyan.
- För att underlätta för LL är det bra om alla deltagare fyller på röstlistan efter hand :)

ROLLER:
Lejonen (goda):

- Tuva - När Tuva blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt (om det är en natt när de laglösa ska äta så orkar inte heller de äta någon), det vill säga ingen dör. Om självmordsbombaren tar med sig Tuva dör den, men inget annat händer (bagare).
- Ludwig - Kan en gång under spelet återuppliva en deltagare som dött (förutsatt att Ludwig själv lever). Återupplivningen kan ske när som helst under leken och är inte bunden till vanliga uppdateringarna. Dock måste återupplivningen ske inom ett speldygn efter att "återupplivningsobjektet" dött. PMar Lekledaren när den vill återuppliva (blodgivare).
- Amir - När Amir dör i lynchning så drar han med sig en björn i fallet. Om Amir blir uppäten så blir han omvandlad till ulv. Amir är immun mot självmordsbombaren (magikern).
- Ebba - Får varannan natt (start natt 1) veta en deltagares roll, Ebba väljer själv vilken deltagare hon vill sia (sialärling).
- Nova - Får varje natt se allas val. T.ex. vem som skyddas, sias etc (spion).
- Malte - Får varje natt skydda en deltagare (ängel).
- Har inga specialförmågor (bybo).

- Vargarna (goda lyan): Här hamnar alla goda döda spelare. De får prata med varandra och inför varje dagDL lägger de en röst dolt. När spionen hamnar här får åskådarna även utse en person som får en rad av spioninfon (LL lottar), den raden når inte åskådarna. Om åskådarna väljer att inte utse en person som får en spionrad, får de en rad mindre.

Björnarna (onda):
- Känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt (ulv).
- Tara - Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Tara kan när som helst välja att dö, men inte närmare än 30 minuter före DL. Meddelar LL via PM när hon vill dö och meddelar samtidigt om hon vill ta med sig någon (och i så fall vem) (självmordsbombaren).

De laglösa (trollen):
Känner till det andra trollet men men får inte prata med hen utanför leken. Avskyr de onda och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med de goda. Var tredje natt (start natt2) PMar de vem de vill äta och blir det lika så blir det lottning. Trollen består av Mattheus och Lisa.

Om ett av trollen dör så omvandlas hen till lejon eller björn (LL lottar). Sedan lottar LL vilken roll på den sidan som trollet får. Tex, om Mattheus dör och lottas till lejon så lottas det en gång till bland alla goda roller.
Det är alltså möjligt med två sialärlingar, änglar eller vilken annan roll som helst. Samma gäller om trollet lottas till björn, plus att hen då ingår i lyan. Blir trollet björn får trollet INTE tala om för de andra lyamedlemarna vem det andra trollet är.

Vinstvillkor:
  • Goda vinner när alla onda är döda.
  • Onda vinner när de är fler än de goda.
  • Trollen vinner om båda trollen fortfarande är vid liv när punkt ett eller två är uppfylld (det räcker alltså med en punkt).
  • Åskådarna räknas inte som en person i vinstvillkoren eftersom de redan är döda.
  • Om onda och goda är lika många och har samlar sina röster på varsin deltagare kan inte onda vinna genom lottning. Då faller lotten på den goda samlat sina röster på och leken fortsätter.

DL-tider:
Dag DL1 kl 21.30 ikväll, lördag.
Natt DL1 kl 10.00 imorgon, söndag

Deltagarlista:
1. Niyama
2. Blacksmithfarm
3. hemlig
4. cirkus
5. Pegasus63
6. Elo
7. qitis
8. Mirtai
9. glömmerallt
10. Aliisa
11. Magnum
12. Hedinn
 
Hittat hit, fått min roll och måste läsa om rollerna igen känner jag. Men först ska det bli tid ute med familjen, återkommer till kvällen.
 
Obligatoriska frågorna:
1. Vad är ditt drömresemål? Om du bortser rån alla restriktioner osv.
2. Om du bara får ta med dig en personlig sak på en expedition, vad skulle du ta med dig?
 
Obligatoriska frågorna:
1. Vad är ditt drömresemål? Om du bortser rån alla restriktioner osv.
2. Om du bara får ta med dig en personlig sak på en expedition, vad skulle du ta med dig?

Jag är här och fått min roll,

1, Oklart. Jag vill åka till ALLA STÄLLENA. Kanada kanske. Eller Island? Eller Cap Verde?
2, En rejäl kniv.
 
Appropå andras roller:

Om jag räknat rätt, och det är 1/3 ulvar så har vi 6 goda med specialroller, 4 ulvar (varav en självmordsbombare) och 2 troll. Inga bybor?

Vi kommer också få ett längre spel (?) misstänker jag eftersom många specialroller återuppstår vid död (Amir, trollen), kan återuppliva en (Ludwig) samt att Tuva kan förhindra ett käk. Samt att Amir, Ludwig, Tuva och Maltes roller kan dubblas (eller kanske eventuellt till och med tripplas?)
 
Appropå andras roller:

Om jag räknat rätt, och det är 1/3 ulvar så har vi 6 goda med specialroller, 4 ulvar (varav en självmordsbombare) och 2 troll. Inga bybor?

Vi kommer också få ett längre spel (?) misstänker jag eftersom många specialroller återuppstår vid död (Amir, trollen), kan återuppliva en (Ludwig) samt att Tuva kan förhindra ett käk. Samt att Amir, Ludwig, Tuva och Maltes roller kan dubblas (eller kanske eventuellt till och med tripplas?)
Satt också och funderade;

Av 12 är två troll.
Av 10 är 7 specialroller (en ond och 6 goda)

Resterande 3 är ulvar ocheller bybor.

Ovan vid en tresidig lek med så många specialare...

Om två av dom är ulvar är onda 3 stycken totalt? Rimligt? För få?
Om tre av dom är ulvar finns ingen bybo?
Tänker jag rätt?
 
Hittat hit och fått min roll även jag.

Dröm resmålet måste bli Area51 så man äntligen kan få reda på vad som egentligen försiggår innanför staketen på denna hemligaste av hemliga installationer.

Redskap att ta med sig på en expedition måste ju bli en Multi survival knife, med diverse bra att ha saker såsom tex. förstoringsglas (att göra upp eld med), Fiskeredskap,nylonlina och förbands"låda" i skaftet.
 
Satt också och funderade;

Av 12 är två troll.
Av 10 är 7 specialroller (en ond och 6 goda)

Resterande 3 är ulvar ocheller bybor.

Ovan vid en tresidig lek med så många specialare...

Om två av dom är ulvar är onda 3 stycken totalt? Rimligt? För få?
Om tre av dom är ulvar finns ingen bybo?
Tänker jag rätt?
Låter rimligt tycker jag
 
Har inget särskilt drömresemål. Det finns så många platser jag skulle vilja besöka. Vet inte vad som räknas som personlig sakmen en flaksa vatten är ju bra och ha.
 
- Vargarna (goda lyan): Här hamnar alla goda döda spelare. De får prata med varandra och inför varje dagDL lägger de en röst dolt. När spionen hamnar här får åskådarna även utse en person som får en rad av spioninfon (LL lottar), den raden når inte åskådarna. Om åskådarna väljer att inte utse en person som får en spionrad, får de en rad mindre.
Jag fårstår inte det jag har markerat, vem får en rad mindre av vad?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 954
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 919
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp