Wild Kids (ulvlek)

Obligatoriska frågorna:
1. Vad är ditt drömresemål? Om du bortser rån alla restriktioner osv.
2. Om du bara får ta med dig en personlig sak på en expedition, vad skulle du ta med dig?
1. Vet inte riktigt, är inte så mycket för att resa. Men Island och rida islandshästar hade varit roligt. Antarktisk och Grönland hade också varit roligt.
2. Förutsätter att livsnödvändiga saker ingår? Om det gör det tar jag nog med en kamera.
 
Jag är här och har ångest att min första lek på typ 100 år är en med tre sidor :arghh::nailbiting:

mitt drömresemål är nog Nya Zeeland för att få se all den häftiga naturen!

vad jag skulle ta med mig? Kanske ett kreditkort med obegränsad kredit? (Inte realistiskt men man måste ju få önska!) så kan jag ta in på lyxiga hotell och åka helikopter till avlägsna platser
 
Drömresemål är väl en hel hög egentligen, men Sydafrika står högt på listan (och/eller annat sydafrikanskt land med bra safarimöjligheter).

Och på expedition skulle jag ta med mig silvertejp! :D
 
Jag skall strax iväg på annat och behöver lägga tidig röst (typ enda kvällen jag skall iväg...)

Elo röstar på Mirtai

För kreditkort är defintivit fusk och fuskar man så är man ulv.... :cautious:
 
Är även jag i lite tidsnöd, då jag har en 26 årig tös av märket Russ att ta hand om innan natten faller på.

Så med stöd i min tidigare teori om att Q struntar i WHO och tar med sig antibiotika på resan istället för att leta Kinin:

Pegasus63 röstar på quitis
 
Hedinn röstar på glömmerallt
För att alla vet ju att björnar gärna söker upp mat i vatten, så då är det ju fullt rimligt att en björn väljer att ta med en vattenflaska.

:angel:
 
Jag är här och fått min roll,

1, Oklart. Jag vill åka till ALLA STÄLLENA. Kanada kanske. Eller Island? Eller Cap Verde?
2, En rejäl kniv.
Vaddå "alla ställena".
Känns som Elo undviker att svara på frågan och dessutom skriker ut det med versaler.

hemlig röstar på Elo

Då hon undviker frågan och samtidigt skriker.
 
Röstlista DL1 21.30

19.54 Elo röstar på Mirtai
20.05 Pegasus63 röstar på quitis
20.12 Hedinn röstar på glömmerallt
20.13 hemlig röstar på Elo

Mirtai 1
qitis 1
Glömmerallt 1
Elo 1
 
Förtydligar sista raden om Tuva: Endast självmordsbombaren dör om hen drar med sig Tuva, Tuva överlever.
Viktigt meddelande från LL!

Det har skett en litet missförstånd LL emellan som måste rättas till. Bagaren är inte immun mot självmordsbombaren. Med "den" menades bagaren. Alltså, om självmordsbombaren pangar sig och tar med sig bagare så dör självmordsbombaren och bagaren. Däremot är ulvarna inte mätta, utan de käkar som vanligt nästkommande natt.

Sedan har vi en ändring till. Spionen är från och med nu spionlärling och får varje natt 75% av spioninfon. När (om!) spionenlärlingen ansluter till Vargarna får vargarna lika mycket spioninfo som spionlärlingen, minus en rad som går till en deltagare som vargarna valt ut.

Förlåt så hemskt mycket för förvirringen!
 
Viktigt meddelande från LL!

Det har skett en litet missförstånd LL emellan som måste rättas till. Bagaren är inte immun mot självmordsbombaren. Med "den" menades bagaren. Alltså, om självmordsbombaren pangar sig och tar med sig bagare så dör självmordsbombaren och bagaren. Däremot är ulvarna inte mätta, utan de käkar som vanligt nästkommande natt.

Sedan har vi en ändring till. Spionen är från och med nu spionlärling och får varje natt 75% av spioninfon. När (om!) spionenlärlingen ansluter till Vargarna får vargarna lika mycket spioninfo som spionlärlingen, minus en rad som går till en deltagare som vargarna valt ut.


Förlåt så hemskt mycket för förvirringen!

Bekräftar min teori (och lärdom från tidigare leker) att LL´s är notoriskt onda och gör vad som helst för att förvirra oss goda dödliga...

Lite i stil med det här fast infoga döttrar i stället för son...

 
Noterar att Niyama. Är orolig för att lotten kan avgöra mycket i en sådan hör liten lek.

kan det vara ett troll som tycker det? Och kamera är ju trevligt att ha med på en expedition (det var visst någon mer som tyckte det men fastnade för Niyama pga hennes lekfundering ) men till hur stor nytta är kameran på expeditionen?
Qitis röstar på Niyama

Att stå bakom kameran och observera istället för att göra nytta i expeditionen samt funderingen om lottens betydelse i leken kan vara ett trolls tankesätt
 
Röstlista DL1 21.30

19.54 Elo röstar på Mirtai
20.05 Pegasus63 röstar på quitis
20.12 Hedinn röstar på glömmerallt
20.13 hemlig röstar på Elo
20.35 Qitis röstar på Niyama

Mirtai 1
qitis 1
Glömmerallt 1
Elo 1
Niyama 1
 
Röstar nu ifall jag får tajt med allt lördagsmys, eller somnar i soffan 😬

Magnum röstar på Hedinn

Åker man långväga på safari vill man ju se mäktiga vilda djur i sin rätta natur. Studera lejon kanske? :cautious:


Björn och varg och troll har vi ju här hemma i vår egna natur liksom. Inte så intressant om man är nära bekant med dom redan...

Och Silvertejp på safari? För att binda ihop benen på farliga djur när de kommer för nära campen och ska hoppa på en?
 
Röstlista DL1 21.30

19.54 Elo röstar på Mirtai
20.05 Pegasus63 röstar på quitis
20.12 Hedinn röstar på glömmerallt
20.13 hemlig röstar på Elo
20.35 Qitis röstar på Niyama
20.38 Magnum röstar på Hedinn

Mirtai 1
qitis 1
Glömmerallt 1
Elo 1
Hedinn 1
Niyama 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 106
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
34 35 36
Svar
713
· Visningar
7 972
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 831
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp