Wild n crazy?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen är det väl inte det men med mina mått mätt så känns det så. Vad pratar jag om då? Ja, jag har fått en fix idé om att jag ska dra ner till Skåne och gå en liten kurs under Kristi himmelfärdshelgen. Kursen slutar på lördagen så då hinner jag besöka min lillsyrra i Lund innan jag packar mig hemåt på söndagen. Ett besök på botaniska bör jag väl hinna med också.

Tanken är att ta tåget ner, antingen dagtåget på onsdagen eller natt-tåget, beroende på när jag slutar jobbet på onsdagen. Dag före helgdag brukar vara halv-dag. Jag har aldrig åkt tåg så långt själv :o. Ja, inte alls egentligen. De gånger jag åkt har jag alltid haft sällskap. Snacka om att ha levt i någon slags skyddad verkstad.

Och jag undrar om det går att kliva på tåget vid någon annan station än Centralen? Det är väl ungefär lika kul att åka dit som att besöka tandläkaren. Och jag undrar om jag törs ställa bilen vid infartsparkeringen vid E18 så jag kan ta direktbussen in till stan (eller vad det nu blir). Blir bilen vandaliserad eller stulen så täcker nog inte min försäkring.

Hu, är det här verkligen en bra idé? Jag har fortfarande en månad på mig att ta ett beslut.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 835
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är hemma igen. Det var igår jag landade innanför hemmets dörr. Jag har haft fantastiska dagar, även om det varit något för varmt...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp