Sv: willy:heart

för att han köpte en fågel åt ts som inte ens ville ha en fågel..och nu vet jag inte hur gammal ts är, men föräldrarna borde ju tagit ansvaret och tagit hand om fågeln eller sålt den vidare.
 
Sv: willy:heart

Äh, jag tycker det osar troll av den här användaren, det är ju inte första skumma tråden...
 
Sv: willy:heart

jag är bara femton, jag har hund, katt å hästar å ta hand om, jag skulle aldrig döda ett djur!! ni får säga va ni vill om mej men ni känner int mej så bra så att ni vet att aldrig jag skulle se te ett djur att den skulle dö!!
 
Sv: willy:heart

Äh om du är 15 hade du ju kunnat googla på lite undulatskötsel eller så?
Jag tror såklart inte att du hade ihjäl undulaten med vilje.. Men asså jag är också 15 år. Du borde faktiskt kunna ta mer ansvar, och det är ju verkligen ingen ursäkt att ingen ville köpa fågeln av dig. Då får du ju ta hand om den så bra du kan eller ta den till veterinären och avliva den!
 
Sv: willy:heart

Äh om du är 15 hade du ju kunnat googla på lite undulatskötsel eller så?
Jag tror såklart inte att du hade ihjäl undulaten med vilje.. Men asså jag är också 15 år. Du borde faktiskt kunna ta mer ansvar, och det är ju verkligen ingen ursäkt att ingen ville köpa fågeln av dig. Då får du ju ta hand om den så bra du kan eller ta den till veterinären och avliva den!

Håller med dig där
 
Sv: willy:heart

Du försökte att ta hand om den på det sätt du tyckte var bra, men det blev fel.
Nu är fågeln död och det går inte att göra någonting åt.

Däremot kan du säga till din pappa att nästa gång (om det blir så) att du vill välja själv när och vilket djur du vill ha så du hinner ta reda på lite mera fakta.

När jag var i tonåren önskade jag mig en egen hund.
Och visst..... jag fick en, men det var inte den boxervalp som jag hade drömt om, utan en 7-årig dvärgpudel :eek: som min mammas väninna skulle omplacera.

Det är inte alltid så bra att tjata till sig ett djur. :angel:
 
Sv: willy:heart

Shit! Vad har folk innanför pannbenet egentligen?
Skulle ni som föräldrar lägga fullt ansvar om ett djur på ert
femtonåriga barn eller?

Skulle ni göra det, skulle man verkligen börja fundera på vad ni är
för några föräldrar egentligen.

Beklagar sorgen, varmblodstravare.
Nästa gång hoppas jag att BÅDE du och dina föräldrar söker upp lite
information om djuret i fråga som ni skaffar i framtiden.
 
Sv: willy:heart

Shit! Vad har folk innanför pannbenet egentligen?
Skulle ni som föräldrar lägga fullt ansvar om ett djur på ert
femtonåriga barn eller?

.

Jag skötte då samtliga mina djur när jag var 15. Mina föräldrar visste varken då eller nu vad som var fram eller bak på mina husdjur.
 
Sv: willy:heart

Jag skötte då samtliga mina djur när jag var 15. Mina föräldrar visste varken då eller nu vad som var fram eller bak på mina husdjur.


Spelar ingen roll, som förälder lämnar man inte över hela ansvaret
på ett barn då det gäller djur. Det är oansvarigt av föräldrarna.
Däremot är det bra att ge lite ansvar till barn så att de lär sig,
men aldrig fulla ansvar.. Hujedamig!
 
Sv: willy:heart

Men det är ju inte heller det samma som att en femtonåring automatiskt skiter i att sköta djuret och sitter och tittar när det tynar bort, bara för att föräldrarna ger barnet lite ansvar. Man kan ju försöka uppföra sig lite vuxet och humant, med föräldrarna i bakgrunden.
 
Sv: willy:heart

att misssköta ett djur skulle jag aldrig göra!!!! han kan int bar kom hem med ett djur som man heller inte ville ha, jag tog hand om dens å mycket jag kuhnde!!!

Ok, men nu vet du att undulater ska äta frö, inte välling. För om man ge dem välling dör de till slut.

Funderade du aldrig över varför det säljs en massa fågelfrön i butikerna, om du trodde att fåglar ska ha välling?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
672
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 198
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp