Windows 8 eller Mac?

Man får i regel vad man betalar för ;) Har kört allt från stordator till Windoze och Mac sedan 1980 (Mac 1994) Har även jobbat med datorsupport på Mac sidan. Har slängt ut alla Windozemaskiner då deras livslängd både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt är kortare än mac:en. Handhavandemässigt så blir Mac:en lättare at använda ju mer man använder den, tvärt om på Windoze. När man jämför pris så ska du jämföra samtliga kostnader, även merarbetstiden, under alla år du har datorn. Du har gratis systemprogramvara och du får alla program du behöver med datorn.
När jag jobbar i Photoshop i windoze är det mycket segare och oftast något/några steg mer för att göra vissa saker jämfört med Mac:en med datorer med samma prestanda på pappret.
Det finns ju en anledning till att Mac:en är populär inom den kreativa sektorn, fungerar problemfritt, snygg design, snyggt gränssnitt på mjukvaran och lång livslängd.

Rolle, som är på den ljusa sidan av kraften, may the force be with you
IpL

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Båda mina laptops är helt enkelt för dåliga nu, men så är de till åren också. Jag föredrar att fortsätta med laptop då jag flyttar på...
Svar
7
· Visningar
994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka