windows moviemaker....... funkar inte!

Behati

Trådstartare
Varför kan jag inte impotera filmer från skiva eller dator som kommer från en videokamera?(gissar på att det är en dvd skiva)???

Öppnar jag den på vanligt vis finns den och nu när jag lagt över den på datorn bland "mina dokument" kan jag öppna den, men när jag går via moviemaker kan jag inte hitta den och impotera......*suck*

kanske bara är jag som är dum men jag får inte till det! någon som kan?

Sv: windows moviemaker....... funkar inte!

Har du provat att "dra" in filmen i programmet?
Menar du att du inte hittar den när du klickar på "Öppna" osv? Har du provat ändra till "Visa alla filer" på rullisten i fönstret?
Fungerar det inte så kanske det är fel format på filmfilen.

Du har nog fel filformat, det som movie maker inte kan ta som filmfil visar den inte heller när du ska importera. Du måste konvertera om filerna till rätt format först.

jaha..... ska prova det med!

tackar till er båda!:bow:

Frågar en helt annan fråga här , mitt moviemaker stänger ner sig efter cirka 20 sekunder , va gör man då ? ?

Du har nog fel filformat, det som movie maker inte kan ta som filmfil visar den inte heller när du ska importera. Du måste konvertera om filerna till rätt format först.

Jag har tesstat med Windows Media Player, Funkarinte. VLC media player. funar itne heller. och har nu Quicktime och de funkar itne heller, blir toki :mad: :crazy: :crazy:

jag konverterar nästan alltid om i winRAR och funkar super:love: dock är det lite kludd men när man väll fått in hur man gör så sitter det..
smarta listor och beskrivningar om hur man gör är bara att googla:banana:

Men jag har apple så är van vid att behöva konvertera det mesta:cool:

lycka till i alla fall!:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 481
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 871
Senast: Juli0a
·
IT & mobiler Long story short - jag kan inte använda bluetooth på min dator när jag kör windows 10. Skulle därför återgå till win7 men fick inte till...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21