Bukefalos 28 år!

Wintec 500 dressyr

H

Hästbiten

Har funderingar på att skaffa en sån. Har den hemma för att prova på hästen. Några åsikter om denna sadel? Positivt eller negativt att man kan byta järn?
Alla åsikter mottages tacksamt!
 
Jag ska köpa en sån i framtiden när ekonomin blir lite bättre!
Är väldigt nyfiken på hur den ser ut och känns o så... Om du har digitalkamera kan du väl ta lite bilder på den åt mej?

Hur är knästöden?
 
Jeg har en slik, er god å ride i men passer desverre ikke min hest :( Den ble utprøvd da jeg kjøpte, selgeren er sikkert kjøpt og betalt av wintec for å selge disse *grrrr*

Knestøttene er flyttbare.
 
Jag tycker nog att man får betydligt mer för pengarna om man går upp en modell. T ex bakåtflyttade stigläderkrampor som gör en hel del för sitsen...
 
Den är ok... Bra sadel till bra pris. Men sitsen blir inte idealisk som i tex isabell. Plus att den blir väldigt varm på sommaren.
Det är naturligtvis bra att man kan byta järn, men sadeln måste passa modellmässigt på hästen ändå.

Själv har jag sålt min och köpt en wintec isabell istället.
Vilket verkligen är ett lyft känns det som. :)
 
Wintec Isabell (finns det en som heter Pro Dressage också? Den har jag i så fall ingen erfarenhet av...).

Konstmockan tycker jag personligen är snyggare än läderlooken (som inte är så himla läderlookig)
 
Jag hade en sån ett tag och rekommenderar den inte. Personlig åsikt iof. Jag fick ingen bra sits. Fick knäna på knästöden oavsett hur långa läder jag hade. (Nej, det är inte fel på min ridstil, funkar i andra sadlar.) Fick stolsits hur jag än gjorde. För plan sits mm mm. Jag skulle istället rekommendera Isabellen. Den har de lagt ner mycket mer kraft på när det gäller utformningen av sadeln. 500:an känns lite som en "vackert så" dressyrsadel. Det är nog därför man ser fler såna än Isabeller på annonssidorna... :D

//Alice
 
Okej...

sadelupprovaren sa att Wintec 500 sadlar skulle passa min pålla (med luft) men jag vill ju inte ha en sadel som inverkar negativt på sitsen.
 
Tackar för alla åsikter men tyvärr blev det ingen wintec, den låg inte alls bra på hästen. Jag köpte det vita järnet men den kom inte ner ändå. Modellen passade antagligen inte hennes breda rygg...
Jag har lämnat tebax sadeln men du kan ju kolla på den här sidan http://www.stalleldshestra.nu/ och sen på Wintec 500 dressage.

:bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 706
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 169
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp