Wintec close contact

F

fragvis

Nu vill jag veta allt! Har letat genom gamla trådar, men hittar inte vad jag söker.
Är den bra att rida ut i/hoppa i? Ger den bra stöd? *undrar en som eg behöver "handikappsadel" m klossar överallt* Sitter man "fast" eller "löst"? Hur stora klossar är det fram resp bak? Hur mycket mer stöd blir det om man använder klossarna fram som sitter på allrounden? Fungerar cairsystemet bra?
:confused: :confused: :confused:

Många frågor blev det! Hoppas på lite svar iaf.

mvh :bump:
 
Är det ingen som har en sådan sadel???? :confused: Märkligt...
Eller ska jag behöva SKRIKA för att få någon att lyssna? :o :D :angel:

mvh :bump:
 
jag har ingen sån allround modell men därimot har jag hoppmodellen!men jag har vänner som har den du frågar om!!Klossarna är inte så stora och den upplevs i bland som flat i sätet!har man inte en balanserad sits så kan man lätt halka runt i dom!Dom upplevs i bland som"hala" och lite halkiga.Klossarna får ju visserligen att flytta på.Men jag tycker ändå inte att dom ger mycket stöd.Som sagt klossarna är inte höga så jag kan inte säga att dom ger extra stöd..Det finns sadlar som är mer uppbyggda som man sitter "fastare" i.. ;)
 
Tack....ehhh, det var just hoppmodellen jag undrade över. Var det den du beskrev eller var det allrounden?
Visst finns det "bättre" hoppsadlar, men de kostar ju skjortan (för en student). Har fått nys om en beg Wintec cc hoppsadel där priset passar min plånbok. Har sett att det finns beg stübben-sadlar till billigt pris. Kanske skulle satsa på en sån istället?!?! :confused: *hjääääälp*

mvh :bump:
 
Kan ju säga att stubben är mer uppbyggd än wintecen!Jag resonerade om båda sadlarna!Dom är rätt lika..Men jag upplever hoppsadeln som ännu flatare än allrounden.Allars gör du helt enkelt så att du lånar hem den och provrider i den om du har möjlighet till det!Så kan du ju bilda dig en egen uppfattning ;)
 
SUPERSKÖNA! Man sitter väldigt stadigt och bra och dom är väldigt mjuka och sköna. Däremot har jag hört jättemånga hästar den inte passat på av diverse anledningar, bland annat våra :(
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 097
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 679
Senast: lillamy73
·
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp