Wintec sadel skötsel

Sandraaaas

Trådstartare
Hej, jag har en wintec cair sadel och undrar hur jag ska ta hand om den på bästa sätt. Antar att man inte ska använda läderfett då den är någon typ utav syntet material? Tacksam för svar!

Hej, jag har en wintec cair sadel och undrar hur jag ska ta hand om den på bästa sätt. Antar att man inte ska använda läderfett då den är någon typ utav syntet material? Tacksam för svar!
Inte läderfett på dom de blir väldigt fula. Man kan använda lite tvål och/eller bara vatten. Jag upplever att det blir absolut bäst med deras egna rengöringsprodukter av någon anledning.

Använder bara vatten och ev lite diskmedel på min tekna och wintec gjord.
Behövs inget mer.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V