Wintec-träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dessan_v
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 589
D

Dessan_v

Någon som har ett sådant? Vad tycker ni om det, t ex är materialet mjukt? Bild? :D

Sv: Wintec-träns

Är det nån som säljer såna i sverige? Iså fall köper jag gärna nåt mer.
Jag köpte 2 st förra sommaren på Hickstead (hopptävlingar) i england. Jag tycker dom tränsen är bra, kanske inte lika mjuka som ett välsmort läderträns men mkt bättre än såna där stela galoppträns i plast. Dom är ju jättepopulära i australien och new zeeland, så jag är förvånad att dom inte blivit poppis här i europa, men vi kanske ärlite mer konservativa här :D

vill också gärna se bild :D ser dom väldigt 'plastiga ut'? ;)

såna där stela galoppträns i plast. Dom är ju jättepopulära i australien och new zeeland, så jag är förvånad att dom inte blivit poppis här i europa, men vi kanske ärlite mer konservativa här :D

förlåt, men nu sitter jag och flinar för fullt :rofl:
de galoppträns jag sett är inte stela, och varken de eller distanstränsen har jag någonsin sett ett skav efter heller (inte för att skav har med just ditt inlägg att göra) :angel:

har dock aldrig sett wintec-träns i sverige, vill gärna se biild ;)

förlåt, men nu sitter jag och flinar för fullt :rofl:
de galoppträns jag sett är inte stela, och varken de eller distanstränsen har jag någonsin sett ett skav efter heller (inte för att skav har med just ditt inlägg att göra) :angel:

har dock aldrig sett wintec-träns i sverige, vill gärna se biild ;)
Jag har 2 galoppträns från HorseSense, och dom är stenhårda! har ett från Zilco, det är något mjukare, men där är pannbandet så kort så jag förstår inte vad för häst som dom ska passa till :idea:

hm okays :eek:
vet inte vad det är för märke, men på galoppbanan i täby säljer de galoppträns, när jag kikade senast så var de helt ok :idea:
annars finnes ju allas våran mia, distansritt.nu, det är ju ingen negativ skillnad på galopp- och distansträns (på distanstränsen kan man lätt ta bort bettet, dock :idea:) . och biothande ger inte skav heller :D

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
885
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
803
Senast: Smultron
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka