Wintec (vidare koppjärn)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_energy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 498
L

Love_energy

Hej!
Har en Wintec 500 Cair Close contact (hoppsadeln)
Nu när grabben blivit mer musklad passar den inte framtill, jag har blått koppjärn i nu, och funderar på att köpa det röda som är vidare.
Men som jag läst i många trådar påstår folk att dem blir mer svängda!!
Även läst en tråd där en påstår att sadeln blir bara mer sväng framtid och inte nämnvärt bak.

Är det dags att sälja wintecen eller kan det funka med det röda?
Den har insatta inlägg framtill som höjer och jag har sen innan (till annan häst) en wintecpad som lyfter fram. Även fårskinnspad.

Jag tycker han (fd travare) är rak i ryggen, samt lite överbygd, nån tendens till karprygg men det börjar gå tillbaka.

Tacksam för svar!

21947714.jpg

Sv: Wintec (vidare koppjärn)

Eller är Hööks
T6 SHOWJUMPER RW
CH TREVOR FLATBACK
rakare i modellen?

Men blir den inte bara mer svängd då? :confused:

Testade att ha i det gröna koppjärnet idag, vilket jag trodde skulle vara helt åt helvete fel. Men Sadeln låg bättre bak och det klämde inte alls fram, alltså när man drar fingrarna längs med bogbladet så satt den bättre än den gjorde med det blå.:confused: Hästen gick bättre med kändes det som, bättre bjudning, kan det vara inbillning:confused:?

Jo:D

Visste kan manken skilja sig mellan raser, men det låser sig lite i mitt huvud när fullbodet har mellan svart-blått (utmätt) och att det gröna skulle passa travaren som är dubbelt så grov i övrigt:laugh:

Det är det som är tjusningen med dem. De är individer och ibland så passar och trivs de med sånt som vi anser är fel.

Så lyssna på din häst.

Gällande järnen så byt och känn dig fram. Vet fler rakryggade som har wintec utan problem den blir minimalt mer svängd precis bakom framvalvet, inte längre bak och det är så pass lite att du behöver komma upp i regäl vidd innan man märker av det. Egenhändigt utbaknade järn.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar sadel till mitt varmblod som har svängd, rund rygg med inte mycket till manke vilket verkar omöjligt men har fått ett...
Svar
2
· Visningar
1 654
Utrustning Hej! Har ett hbl-sto, 1,65 m hög, ädel men ganska biffig samtidigt. Låg, bred manke, rak rygg och relativt rund rygg, lite som en... 2
Svar
25
· Visningar
4 706
Senast: insearchof
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 133
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka