Wordfeud - norm att chatta?

O_o Inser att det nog är bra att jag bara spelar med folk jag känner igen, en har jag spelat med i många år, vi kan kommenterar när vi får in riktigt hög poäng, eller typ önska god jul/gott nytt år osv Tur att jag inte orkar engagera mer än så, just nu har jag två som jag spelar med, kompisen och maken. Med maken skickar vi chatt ibland när det är kamp på strupen om poängen. ;)
Jag har bara en till förutom dig som jag spelar med regelbundet. Vi håller det på samma nivå. :)
Slutade snabbt med slumpade spelare då jag ville spela och inte chatta.
 
Har spelat sen igår kväll med random människor totalt 13 matcher, ingen har använt chatten än. Verkar inte vara ett så utbrett problem
 
Spelar sällan mobilspel själv, och när jag har gjort det så har jag gjort det utan profilbild och väldigt anonymt namn, så har sällan själv haft chatproblem. Vänner däremot, som spelat och haft profilbild så säger att det är ganska så vanligt att män vill raggchatta.
 
Jag kanske är väldigt otrevlig när jag inte svarar men vill helst inte hamna i något småprat liksom. Hur gör ni?
Jag har spelat så länge så nu spelar jag typ bara med samma personer hela tiden. Men lägg till mig så lovar jag att inte chatta med dig: ~Ramona~
Jag spelar i stort sett varje dag.

Förr i tiden var det många män som chattade och försökte ragga, men jag tycker att det lugnade ner sig med det. Jag blev dok vän för livet med en kille som jag började spela med som inte raggade på mig, men chattade mycket med. Vi har till och med varit på spa ihop. :D Vi chattar fortfarande när vi spelar dock.
 
”hur illa kan det vara?”

Skärmdump från slumpad match nr 1.
 

Bifogade filer

  • BECA5B4D-7E63-4530-B25F-89FA57DA69E8.jpeg
    BECA5B4D-7E63-4530-B25F-89FA57DA69E8.jpeg
    35,7 KB · Visningar: 514
Jag spelade tidigare mycket WF med slumpade motståndare. Men ja, trots neutralt nick och bild så fick jag rätt ofta såna där chattmeddelanden... Så trist... Numera spelar jag bara mot mamma och maken. 😂
 
Jag tycker det var vanligare för några år sedan. Jag har neutralt namn och bild. Idag händer det sällan men då är det typ grattis vill du spela en gång till. Sedan har två som jag spelat med under flera år vi gratulerar ibland hälsar glad påsk och god jul .
 
Jag spelar en del WF, chattar nästan aldrig utom för att kommentera nåt kul ord och upplever inte att chattande är norm. Har aldrig blivit raggad på, men min sambo och jag träffades faktiskt via chat i ett annat mobilspel för 4-5 år sedan.
 
Det finns ett Instagramkonto om just män på wordfeud. Tydligen är det väldigt vanligt att män använder spelet i ett försök till att få igång sexsnack eller för dejting. Väldigt många kvinnor och unga tjejer har fått opassande meddelande från män där. Tyvärr :(
Förlåt men vad i helvete. Det här gör mig så jäkla ledsen, inte ens i en app för ett förbannat alfapet-spel får man vara i fred. Till och med det är deras fishing grounds. Nu har jag inte spelat WF på länge men det borde finnas någon funktion där man måste godkänna personer som vänner eller dylikt innan de kan skicka meddelanden till en.
 
Alltså, wordfeud har blivit som att köra förbi en bilolycka. Kan inte sluta titta, eller här, spela. Vad är det för fel på gubbarna!?
 

Bifogade filer

  • BC611D2E-16D5-4276-9324-F72879D29E07.jpeg
    BC611D2E-16D5-4276-9324-F72879D29E07.jpeg
    89,5 KB · Visningar: 283
Har tack vare den här tråden fått upp ögonen för Wordfeud och har hittills inte fått några flirtförslag iallafall. Men jag har ett anonymt namn och bild. En tjej började däremot chatta med mig.
 
Vanligt att folk raggar på mig också på wf fast jag har en bild på min hästs öga.
🤷

Ganska vanligt också att folk bara vill småprata lite, jag vill helst bara spela men är dom trevliga så har det ju ingen större betydelse.

Jag heter Stjärnstrålar om någon vill spela med mig 🤗
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
602
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 793
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp