Wordfeud - norm att chatta?

Monkie

Trådstartare
Jag har precis börjat spela wordfeud men undrar lite om det är norm att chatta med sina medspelare?
Jag är noll intresserad av det, vill inte. Flera män har börjat skriva och när jag inte svarar avslutar de matchen. Jag kanske är väldigt otrevlig när jag inte svarar men vill helst inte hamna i något småprat liksom. Hur gör ni?
 
Jag har precis börjat spela wordfeud men undrar lite om det är norm att chatta med sina medspelare?
Jag är noll intresserad av det, vill inte. Flera män har börjat skriva och när jag inte svarar avslutar de matchen. Jag kanske är väldigt otrevlig när jag inte svarar men vill helst inte hamna i något småprat liksom. Hur gör ni?
Jag hade också hatat om någon började försöka föra någon slags konversation med mig där, men har hört flera historier om folk som blivit uppraggade på just Wordfeud och liknande så jag antar att det är rätt vanligt... Helt obegripligt för mig.
 
Det finns ett Instagramkonto om just män på wordfeud. Tydligen är det väldigt vanligt att män använder spelet i ett försök till att få igång sexsnack eller för dejting. Väldigt många kvinnor och unga tjejer har fått opassande meddelande från män där. Tyvärr :(
 
Jag har ett neutralt användarnamn och en neutral profilbild så det inte är självklart vilket kön jag har. Får sällan raggningsförsök, enda konversationen brukar vara Tack för en god match/grattis/osv men långt ifrån alla skriver sånt ens. Jag brukar aldrig skriva först. Sen är det vissa jag börjar chatta lite med, om man spelar många matcher mot varandra. Men skulle någon försöka ragga hade jag avslutat direkt.
 
De män som avslutar när man inte svarar är vanligen samma män som försöker ragga eller som bara beter sig allmänt olämpligt. Jag har försökt välja neutralt namn och har bild på ena hunden, ändå slipper jag inte raggarna.
 
Har spelat mot samma två i kanske tre år. Vi önskar god jul, etc. Den ena gratulerar till vinst och förväntar sig ett grattis när hon vunnit. Vi kan prata lite kort ibland, som om coronaläget och jag vet var de två bor, men det är allt. Men har mången gång fått frågan från andra, slumpade spelare, hur gammal jag är och om jag är singel. Och jag har ingen bild, bara ett tjejnamn som alias. Så det är nog vanligt med ragg...
 
Händer inte så ofta tack och lov, men jag svarar inte heller på det och skriver de något som indikerar att de vill chatta svarar jag att jag spelar gärna men chattar ogärna... Då brukar de ge upp...
 
Jag spelar bara med slumpade motståndare. Har ett neutralt användarnamn.

Det händer med jämna mellanrum att jag slumpas till match mot någon som har ett användarnamn som anspelar på sex. De brukar snabbt som ögat avsluta matchen.
 
Låter som ett bra tidsfördriv för mig. Jag älskar att häckla när jag får oönskade bilder osv. Känner de att det är socialt okej att skicka sånt till en främmande människa så är inte jag den som är den liksom.
 
Jag började spela igen för ett kort tag sedan men tröttnade rätt snabbt pga just chattandet. Spelade flera matcher mot en användare med kvinnligt kodat namn och det var superkul men sedan när jag började slumpa efter fler så satte det igång. Synd, för det var ett gott tidsfördriv.
 
Jag har precis börjat spela wordfeud men undrar lite om det är norm att chatta med sina medspelare?
Jag är noll intresserad av det, vill inte. Flera män har börjat skriva och när jag inte svarar avslutar de matchen. Jag kanske är väldigt otrevlig när jag inte svarar men vill helst inte hamna i något småprat liksom. Hur gör ni?
O_o Inser att det nog är bra att jag bara spelar med folk jag känner igen, en har jag spelat med i många år, vi kan kommenterar när vi får in riktigt hög poäng, eller typ önska god jul/gott nytt år osv Tur att jag inte orkar engagera mer än så, just nu har jag två som jag spelar med, kompisen och maken. Med maken skickar vi chatt ibland när det är kamp på strupen om poängen. ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 798
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp