Working Equitation

Åh va kul att fler och fler i Göteborgstrakten börjar fastna för WE! Målet är att komma ut på tävlingar nu nästa år så hoppas vi ses där! :love:
 
Åh va kul att fler och fler i Göteborgstrakten börjar fastna för WE! Målet är att komma ut på tävlingar nu nästa år så hoppas vi ses där! :love:

Jag var anmäld till en i göteborg i oktober som blev inställd , hoppas det blir lite fler tävlingar runt Göteborg nästa år.
 
Halloj!

Vad har ni varit på för nivå rid- och tävlingsmässigt när ni börjat med WE? Och vad har hästen varit på för nivå?

Jag har en fyraårig frieser/PRE som jag mest leker lite med, sneddar över bommar, öppna grindar ute på uteritter osv. Kom över WE för bara några månader sedan och vill testa testa testa NUUUU! Bor i Kalmar. Finns det några som håller på med WE häromkring? Eller någon fb-grupp eller liknande? Alla tips mottages tacksamt! ;)
 
Halloj!

Vad har ni varit på för nivå rid- och tävlingsmässigt när ni börjat med WE? Och vad har hästen varit på för nivå?

Jag har en fyraårig frieser/PRE som jag mest leker lite med, sneddar över bommar, öppna grindar ute på uteritter osv. Kom över WE för bara några månader sedan och vill testa testa testa NUUUU! Bor i Kalmar. Finns det några som håller på med WE häromkring? Eller någon fb-grupp eller liknande? Alla tips mottages tacksamt! ;)
Finns en fbgrupp, we love working equitation, eller något liknande
 
Halloj!

Vad har ni varit på för nivå rid- och tävlingsmässigt när ni börjat med WE? Och vad har hästen varit på för nivå?

Jag har en fyraårig frieser/PRE som jag mest leker lite med, sneddar över bommar, öppna grindar ute på uteritter osv. Kom över WE för bara några månader sedan och vill testa testa testa NUUUU! Bor i Kalmar. Finns det några som håller på med WE häromkring? Eller någon fb-grupp eller liknande? Alla tips mottages tacksamt! ;)

Det roliga med WE är att man kan anpassa det efter både häst och ryttare. Jag har tränat ekipage där hästen inte ens har varit inriden än :)

Du har tur som bor i Småland, det är ett av de mest aktiva distrikten i Sverige! Kolla Facebookgruppen "Working Equitation Småland" eller kontakta Mia Säwe eller Åsa Linnér från Ölmstad RKS så kan de säkert hjälpa dig att hitta bra träningar.
 
Halloj!

Vad har ni varit på för nivå rid- och tävlingsmässigt när ni börjat med WE? Och vad har hästen varit på för nivå?

Jag har en fyraårig frieser/PRE som jag mest leker lite med, sneddar över bommar, öppna grindar ute på uteritter osv. Kom över WE för bara några månader sedan och vill testa testa testa NUUUU! Bor i Kalmar. Finns det några som håller på med WE häromkring? Eller någon fb-grupp eller liknande? Alla tips mottages tacksamt! ;)
Precis som @Snel_Hest säger funkar det helt oberoende nivå, jag brukar säga att du ska kunna styra i skritt. Småland är som sagt mycket aktiva, men även i Blekinge finns det en del verksamhet.
 
Idag lade Ulrika Pernler ut detta:
"Så är jag klar med grunden till en sida där vi kan förenkla för alla er som vill träna WE att hitta någon som kan hjälpa er.
Idag finns det fyra tränare som genomgått och avlagt SvRF:s examen för C-tränare i Working Equitation.
Men det finns också andra som har god kunskap om grenen och som kan hjälpa till att hitta träningsmöjligheter till alla som efterfrågar det idag.
Den här listan är skapad helt på eget initiativ och är inte kopplad till SvRF. Svenska Ridsport förbundets funktionärer/Tränare hittar man i TDB.
Jag fyller på allteftersom och hoppas vi kan täcka in lite mer av vårt avlånga land Sverige.
Adressen hit kommer ligga i det nålade inlägget på denna sidan. "

http://trana-mer-working-equitation.webnode.se/

@Snel_Hest om ni i Småland vill haka på denna lista :)
 
Här sitter jag o kollar på en WE-tråd för jag vill att Lassehästen och jag ska hitta på något annorlunda och vem hittar jag här om inte @fio ! Väldans otippat tycker jag :D
Vi vill också åka på WEträning. Var och för vem har du tränat?
Och @Snel_Hest , var i GBG/Bohus finns ni?
MVH nyfiken Krumelur
 
Här sitter jag o kollar på en WE-tråd för jag vill att Lassehästen och jag ska hitta på något annorlunda och vem hittar jag här om inte @fio ! Väldans otippat tycker jag :D
Vi vill också åka på WEträning. Var och för vem har du tränat?
Och @Snel_Hest , var i GBG/Bohus finns ni?
MVH nyfiken Krumelur

Vi finns i Kärna utanför Kungälv, jag står hos Johanna Nygren som är C-tränare i WE :) Kom och lek hos oss sen när vädret är lite mer tillåtande!
 
Här sitter jag o kollar på en WE-tråd för jag vill att Lassehästen och jag ska hitta på något annorlunda och vem hittar jag här om inte @fio ! Väldans otippat tycker jag :D
Vi vill också åka på WEträning. Var och för vem har du tränat?
Och @Snel_Hest , var i GBG/Bohus finns ni?
MVH nyfiken Krumelur

Jag fick upp ögonen för WE för 15 år sedan när jag tränade för dåvarande världsmästaren (som var portugis). Men det är bara för att du inte kände mig då som du inte vet den bakgrunden ;) Det var på Hille jag tränade då och det är Hille som ska få en WE karriär i år tänkte jag, måste ju hitta på något för honom att göra när han inte får gå fälttävlan. :)
 
Var har du tänkt träna WE då @fio ?
Eller kommer vi träffas i Kärna? :D

Jag tränar hemma! Byggde upp en bana i höstas. Det enda som är svårt är att gå sidvärtes över bommar eftersom det är så inpräntat för hopphästen att gå ÖVER bommen. Men vi löste det med lite tips. Du har ju aldrig sett Hille men han är ju som en Lusitano, är ju så kvick och har ju så enkelt för allt samlande och så, det är en piece of cake för honom att byta galopp i slalompinnarna mm.
 
OK, nu har jag kollat Youtube med portugiser och Johanna Nygren, kollat in en väldigt bra "bygga WE-banor" pdf från en Ulrika Pernler(?) .
Och provat lite med Lassehästen..
-- Men, @Snel_Hest , hur långt ska det vara mellan pinnarna i de där volterna man ska göra?
Och slalomen?
Det blev lite svårt i galopp med det avståndet jag hade och portugiserna gjorde det ju superenkelt... :confused::p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 800
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 871
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 725
Senast: Jeps
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp