WRAS WesternAllsvenska

malumbub

Trådstartare
Två frågor till er som kanske är lite mer insatta än vad jag är just nu;

Ett lag får ju bestå av maxiamlt 7 ryttare. Det står i regelboken att en av dessa FÅR ha AB-licens, resten ska ha C-licens.
Fråga 1:
Gäller detta på tävling (de 5 tävlande ryttarna på en deltävling/final) eller det maximala laget(de max 7 ryttare som tillsammans blir laget)?

Fråga 2:
MÅSTE nån ha AB-licens?
 
Sv: WRAS WesternAllsvenska

16 som tittat men ingen som har en aning eller ens vågar kommentera?
:(
 
Sv: WRAS WesternAllsvenska

I regelboken 2005 står det att bara en av ryttarna i laget får ha AB-Licens.

Och det tolkar jag som om att det behöver inte vara någon som har AB-Licens men om så är fallet så får det vara max 1 ryttare per lag och sedan skall det vara minst en ungdomsryttare.

Elisabeth
West Star GBG
 
Sv: WRAS WesternAllsvenska

Arapaloosa skrev:
Och det tolkar jag som om att det behöver inte vara någon som har AB-Licens men om så är fallet så får det vara max 1 ryttare per lag

Jag tolkade det så först också, men sen började jag fundera på om man kunde ha 2 med AB, men som inte tävlade samtidigt. Nu vore ju det inte så rättvisst, men...ja... Det står ju inte tydligt om just detta och det kan ju bli lite klurigt ifall det nån gång skulle dyka upp tvister om det. Nu tror jag ju inte det, men men...

Blev bara så fundersam, eftersom det inte står TYDLIGT...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 357
Senast: Flixon
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 488
Senast: Hedinn
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
13 904
Hästmänniskan Efter en helg i Falsterbo och många år inom hästnäringen har jag börjat fundera på människans syn och relation till hästen. I min...
Svar
12
· Visningar
2 519
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp