x-full och 165 i täcke

Bukefalos 30 år!

Sv: x-full och 165 i täcke

benen på hästen är normala...
det är ett svenskt halvblod... men med lång smala ben... för att vara så stor... så från förra hästen som var lite lägre men mkt grövre kan jag ha tex. alla benskydd.... hoppas jag!

hästen är inte min ännu... besiktigas i slutet på mars.

på stubbens hemsida står det bara att dom har full i träns, har dom x-full??? har ett träns i full... å det är inte stort!

tack för alla tips!!!!
kom gärna med fler... visa gärna bilder och hänvisa till hemsidor
:idea:

shires... titta på mantorps travshop

nu har jag kollat upp...dressyr gjorden är 85 cm och bettet är 14,5 cm.....

jag tycker om z-täcket. snyggt, hållbart och priser jag skulle ha råd med :love:

Jag har en häst med precis samma mått på sin utrustning. Det är verkligen inte lätt att hitta grejer. Först köpte jag Horsewaretäcke men sen har jag gått över till att köpa billiga Shirestäcken i 165 på Eko. Man kan ibland dra fördel av att man har en häst med udda storlek när de rear ut sina täcken.
Jag beställde en ridtäcke via Sjöhagen Wear och kunde då uppge min häst´s mått och få det specialsytt.
När det gäller träns brukar jag gå in i mindre ridsportbutiker och beställa via deras leverantörer. Det finns alltid några som gör X-full storlek, även om de inte är många.

Hej!
Catago och Capriati från Eldorado har produkter som passar stora hästar, deras täcken är vältilltagna. Även Globus har stora storlekar, med bra priser och kvalité.
Gå in på www.cshast-fritid.se där finns det produkter med storlekar för stora hästar.

Shiiit vilken maffig häst du måste ha. min krake är 175 och har 145 i täcken och full i annat :P

Men börjes som någon skrev har endel lite större täcken. och beg går ju alltid att fundera på!

Lycka till!

Såg en reflexgrimma i svart eller gult i x-full på City Gross idag. Tror att de har grejer från Ekohallen.

tack alla.

miun pålle har nu kommit, och han är stor!
ca 174 och 165cm i täcken är lagom. jag har rambo täcken och de sitter perfekt.

bucas grimma i full på yttersta hålet.... har inte haft tid och råd att shopa loss ordentligt!!

:D så glad över denna häst:D

Liknande trådar

• Snygg utrustning X-full?
  • M
    Tips på utrustning
  • Ny häst, ny utrustning
  • E
    Måste få börja köra igen nu!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn