Bukefalos 28 år!

XP och modem

Nafayette

Trådstartare
Måste bara fråga en sak:
Ni som har XP och externt vanligt modem, måste ni slå på
modemet INNAN ni startar datorn??

Eller hittar XP modemet trots den var avslagen???

AM
 
På mitt nya modem så behövde jag göra det (ett enkelt vanligt seriellt). Fast på mitt gamla som dog i ett blixtnedslag behövde jag inte det.
Men jag har inte orkat satt mig in varför inte XP hittar det efter man bootat, eftersom det sitter på mina föräldrars dator numera :)
 
Jag har har XP och ett internt modem nu, men innan jag köpte det så hade jag ett externt modem och då måsta jag slå på modemet innan jag startade datorn, annars funkade det inte. (Fast det blev sedan åskan slog ner i våran telefon. Innan det hände funkade modemet trots att jag startade datorn innan jag slog på modemet)
 
vi har kört med både internt och externt modem. det interna funkar naturlitvis utan bekymmer. Det externa modemet står alltid på. Om vi stänger av även det så är det för att vi slår av strömbrytaren på el-listen eller drar 8ur alla kontakterna.
 
Sitter i comporten.

Det jag inte förstår är att i övriga Windowsversioner så som 95, 98 och Me så hittade ju datorn modemet utan att slå på den vid uppstart.
Nu gäller det en ny burk med XP och skamligt att då inte det nya op-systemet kan utföra samma sak.

Detta gäller ju då externt modem.

AM
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: Myrten
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är kass i ländryggen, konstaterat med både MR och CT. Och det har blivit sämre sedan senaste undersökningen för 1½ år sedan. 🙄...
Svar
17
· Visningar
2 189
Senast: ameo
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp