Ylletäcken

cactuspower

Trådstartare
Är på jakt efter ett bra ylletäcke till min häst. Tycker det är svårt att hitta ett som sitter riktigt bra. Min häst är ganska så bred över bogarna så det måste finnas gott om plats där. Ser även gärna att det är en modell med kryssgjordar och bra passform för övrigt. Några tips? Har tidigare köpt på mig både Börjes billiga variant och ett lite dyrare och fint från Catago men inget har haft någon vidare passform på min häst... funderar på hur Mia´s är i passformen?

Har en Golden stripe filt som används ibland i stället men skulle gärna ha ett ordentligt ylletäcke som man kan använda nattetid, men då måste det ju sitta ordentligt.
 
Sv: Ylletäcken

Jag har ett lite äldre mias ylletäcke och det sitter super på mitt tunna fullblod och jag älskar det!
Men det kanske är annorlunda i passformen nu.
Annars hade jag nog valt en storlek större än normalt för bogens skull.
 
Sv: Ylletäcken

mias är fina men lite tunna och trånga i bogen.. men då är min häst breeed över både bog och nacke
 
Sv: Ylletäcken

Exklusiv, har de kvar sin webshop? Isf, mkt fina och bra täcken :)
 
Sv: Ylletäcken

Jag har köpt många ylletäcken på Börjes genom åren, eftersom jag bor förhållandevis nära Tingsryd och åker dit ganska ofta. Och min erfarenhet är att kvalitéerna och passformen på täckena därifrån varierar ganska mycket... Många av de täcken jag har är dock såna som funnits i fyndlådorna; ibland får de in en sändning med täcken i blandade färger, modeller och storlekar och de orkar inte alltid katalogisera detta när det är så många varianter (personalens egna ord) och lägga ut i webshopen utan man får ha tur och hitta det just i lådorna där.

Jag har också ett lite dyrare ylletäcke, som också är köpt på Börjes men som är av något "lite bättre märke" - möjligen Hansbo (?). Det används mest till lite finare tillfällen och ligger i övrigt fint ihopvikt i ett skåp i sadelkammaren.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 231
Senast: skogaliten
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 109
Senast: Harmomini
·
Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
1 776
Senast: Linda_A
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 576
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp