Jag älskar yoga! Har dock haft mycket problem med muskel- och ledvärk det senaste året, så jag har hållt mig till endast yinyoga under den här tiden. Det är en meditativ yogaform där man jobbar med kalla muskler och sitter eller ligger i olika positioner mellan 3-20 minuter. Man sitter så länge för att komma åt att stretcha bindväv, leder och ligament. Det gör ont och är skönt på samma gång.

Man blir väldigt smidig av yinyoga, och lugn. Jätteskönt att sitta i några positioner innan man går och lägger sig på kvällen!
Annars har jag tränat viryayoga till och från i sju år. Det kanske är nåt för dig som är överrörlig..? Där är man nämligen väldigt noga med att inte överböja lederna, och inte "rulla" dem på samma sätt som man gör i tex ashtanga. Det är framtaget för att vara lite skonsammare mot kroppen, men det betyder inte att det inte är jobbigt!
Men säg till läraren du tränar för att du är överrörlig, så kan den kanske komma med tips och hålla ett extra öga på dig under klasserna.
Jag hoppas kunna börja med fysisk yoga igen nu efter sommaren. Utbudet i Sthlm är ju fantastiskt så jag tänkte passa på att prova på lite olika, finns ju verkligen hur många inriktningar som helst inom yoga.
Vad är det för inriktning/ar där du ska börja?