Yorkshire terrier

Ainon

Trådstartare
Vad har ni för erfarenhet av yorkshireterriers?

Kom och tänka på mina kusiners lilla grabb. Det han lever av är att skälla ut hundar under promenaden och ligga i knät. Inte så "hundig" i temperamentet faktiskt rätt kattlik. Men han är en amerikansk speciell (läs totalt otränad :p ) liten grabb och kanske inte så represantiv :D
 
Sv: Yorkshire terrier

Jag har en liten yorkshire tik som ÄLSKAR att sitta ute på mina föräldrars balkong och skälla ut förbigående (människor och djur), ligga i soffan tillsammans med min pappa och jaga katter. Det som förundrar mig är att katterna faktiskt sticker när hon kommer springandes. För hon väger inte mer än 1,9 kg. Och för att vara så liten så har hon en egen vilja som är ENORM och hon har blivit en riktig sur kärring på ålderns höst (6 år). Hon vill exempelvis inte bo hemma hos mig pga mina andra två hundar. Utan har bestämt sig för att bo hos mina föräldrar istället. Så nu är hon bortskämd som bara den. Lydnaden som faktiskt fanns innan är som bortblåst. Men ack en sån rolig hund. :)

Annars så är mina erfarenheter av yorkshire terriern att det är verkligen en typisk terrier i miniformat. Envisa, stor jaktinstinkt, gillar att ligga i knät och kräsna.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yorkshire terrier

Min mormor (saliga) hade alltid yorkar och ingen av dom var bjäffiga utan dom var väluppfostrade..sen var hon mycket ute i skogen med dom och klippte ner dom och då var dom ÄNNU sötare....dom såg ut som valpar :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 150
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 135
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp