YR-EM Segersjö

B

Birke

Någon som vet vilka som får rida EM på Segersjös fina bana? Var banan i CNC** i Malmö svår? Jag hoppas att Emma Jacobsson o Emelie Westin får rida. Varför red inte ex, Emmi Gardell i Malmö? Ska åka till Segersjö o titta på terrängen, hoppas att det blir fint väder så man får se några fina rundor! :idea:
 
Sv: YR-EM Segersjö

Emelie blev uttagen men woodie skadade sig tyvärr i malmö så hon kommer inte komma till start :cry:
 
Sv: YR-EM Segersjö

Är Woodie svårt skadad? Tyckte nästan att det var lite tufft med ett kval så nära EM. Vad hände med Linda o Zebulon?
 
Sv: YR-EM Segersjö

Är det redan klart att Woody inte kommer till start? De skulle röntga det i måndags, var det så allvarligt alltså..? :crazy: :(

Emmi Gardell är avstängd. Linda vägrade ut sig i terrängen.
 
Senast ändrad:
Sv: YR-EM Segersjö

Skämtar du?? Avstängd?? För vad? Hur kan jag ha missat det :angel:
 
Sv: YR-EM Segersjö

Emma Jacobsson - Katon
Cecilia Brunius - Komet
Angelica Egfors - Windwalker
Rebecca Tell - Christy

och Emelie Westin - Touch Wood samt Carin Clemensson - Byron
om deras hästar går igenom besiktningen.
Så står det på SvRFs sida iaf.
 
Sv: YR-EM Segersjö

Jag tror att hon är avstängd för att ha "misshandlat" en ungponny på en tävling i våras.
 
Sv: YR-EM Segersjö

Fast jag tycker nog att det är misshandel att slå så hårt att det blr upphöjningar :mad:
 
Sv: YR-EM Segersjö

Shit.... ja, definitivt misshandel (även om det onekligen är ett starkt ord...). Man får allt drämma till hästen hårt för att få upphöjningar i huden..... Helt rätt med avstägning, enligt min åsikt.
 
Sv: YR-EM Segersjö

Kom ju jäkligt olägligt nu inför EM...drabbar nog laget ganska hårt. Men rätt ska ju vara rätt.
Det är väl bara att hålla tummen för resten, och jag hoppas verkligen Woody hämtar sig till dess!
 
Sv: YR-EM Segersjö

aicha skrev:
Kom ju jäkligt olägligt nu inför EM...drabbar nog laget ganska hårt. Men rätt ska ju vara rätt.
Det är väl bara att hålla tummen för resten, och jag hoppas verkligen Woody hämtar sig till dess!

Jag tycker det kom väldigt lägligt inför EM faktiskt, det skall ju DRABBA ryttaren ordentligt och det gör det ju definitivt i detta fallet. Inte som den välkände dressyrryttarinnan som fick sin avstängning mitt i vintern då det inte fanns några tävlingar.

(ja jag vet att det inte var så du menade) ;)
 
Sv: YR-EM Segersjö

Att jag skrev som jag skrev berodde på att jag inte visste om det var ute på SvRfs hemsida och jag vill inte skvallra eftersom jag var närvarande på den här tävlingen. Dock såg jag bara ritten på banan inte på framhoppningen eftersom jag skötte sekreteriatet.
 
Sv: YR-EM Segersjö

Samma här, jag var inte på tävlingen, men har vetat om att hon skulle bli avstängd i flera veckor...före hon själv visste det.. :crazy:

Var kommer såna "rapporter" upp någonstans?
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: kryddelydd
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 506
Senast: MaritH
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 251
Senast: Rebeckafalk
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 098
Senast: juliag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp