Yrkeshemligheter

Bukefalos 30 år!

Kommunerna ägnar sig åt att kontrollera saker folk gjort sen Adam sket i trasor, det är tamef. patetiskt och bygga utedass, ja då måste man ha tillstånd även om man som jag, bor mitt ute i spenaten men se tji fick dom, utedass "fanns här" när jag flyttade hit och det finns inget förbud att rusta en redan befintlig byggnad.:angel:
Nu är jag ju lite nyfiken på om det är utedasset eller komposteringen av latrin du behöver tillstånd för? I några kommuner i mitt område behövs inget tillstånd om du beställer hämtning av den som upphandlats för avfallshantering.

Det var inte att racka ner på miljöinspektörerna utan jag menade att så länge ingen anmälan kommer in kollar dom inte heller privata komposter eller utedass utan lägger krutet där det verkligen behövs.
Det var ju inte riktigt så du formulerade dig, men jag kan ju säga att det förekommer tillsyner fokuserade på vissa delar över hela områden, där komposter, skrotbilar, farligt avfall mm är sånt som upptäcks i förbifarten av annan form av tillsyn och därmed tas upp i samma veva. Samma gäller om man besöker en granne eller av annan anledning kör förbi en fastighet. Eller att andra privatpersoner/myndigheter informerat om något de upptäckt. Att räkna med att du aldrig kommer få tillsyn är lite dumt, du kan få äta upp det senare.

Jag kan bidra med en egen när det gäller att cykla långt. Hemligheten är en skön sadel och att ta det lugnt, då är det ingen större konst att cykla 20 mil på en dag.
Kam bidra med en till på samma tema. För att träna cykel eller cykla långturer behövs ingen dyr ny racercykel, det går alldeles utmärkt med en vanlig standardcykel som i många fall faktiskt bättre än en racer för det bara man ser till att den är i ordning.

Det var ju inte riktigt så du formulerade dig, men jag kan ju säga att det förekommer tillsyner fokuserade på vissa delar över hela områden, där komposter, skrotbilar, farligt avfall mm är sånt som upptäcks i förbifarten av annan form av tillsyn och därmed tas upp i samma veva. Samma gäller om man besöker en granne eller av annan anledning kör förbi en fastighet. Eller att andra privatpersoner/myndigheter informerat om något de upptäckt. Att räkna med att du aldrig kommer få tillsyn är lite dumt, du kan få äta upp det senare.
Det enklaste är ju att sköta allt snyggt dvs. varken hoarda skrot, bilvrak, spillolja eller annat liknande samt att sköta kompost och latrin som det ska skötas, blir det inspektion och det inte finns nåt att klaga på då händer heller ingenting, jag är bekant sen många år med en miljöinspektör som ibland har privata ärenden hit och han tycker att allt sköts snyggt och funktionellt och jag har ingen lust att "kacka i eget bo" då jag bor ovanpå en grundvatten-aquifer som förser mig och grannarna och odlingarna med dricksvatten.

Nu är jag ju lite nyfiken på om det är utedasset eller komposteringen av latrin du behöver tillstånd för? I några kommuner i mitt område behövs inget tillstånd om du beställer hämtning av den som upphandlats för avfallshantering.
Utedasset om det inte funnits här innan men eftersom detta är en gård bebyggd med en enkel torpstuga runt 1900-talet har det alltid funnits utedass här och komposten var ju dynghögen, det är inget villasamhälle utan mitt ute i spenaten.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Balkong 2026

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka