Ytterligare dator till trådlöst hemmanät

Asa_S

Trådstartare
Hjälp! Jag går fullständigt bet.

Jag kan inte få min nya notebook att ansluta till den trådlösa routern. Det står att jag ska uppge min WEP eller WPA-kod men hur vet jag vilken det är? Den andra bärbara datorn fungerar med trådlöst men ingen av de koder vi fick upp när vi installerade routern (med medföljande cd) fungerar i den nya (vet inte ens om de är de som efterfrågas heller, det var sambon som gjorde det och han vet inte). Det är en D-link DIR 615 om det har någon betydelse. När jag kopplar i kabeln från routern fungerar det, så det är just den trådlösa biten som är något kajko med.
 
Sv: Ytterligare dator till trådlöst hemmanät

Nu är det löst. Det visade sig att sambons bokstäver inte riktigt var de jag läste ut dem som och det underlättar i alla lösenord att skriva rätt bokstäver :idea:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 569
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Jag uppdaterade min dator till Windows 10 och efter uppdateringen kommer jag inte ut på nätet. Felsökaren säger att en nätverkskabel...
2
Svar
20
· Visningar
1 514
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627
Äldre Jag försöker ta steget över i den digitala tidsåldern och har fått fiber-bredband indraget i kåken. Nu öppnar sig möjligheter att lämna...
Svar
5
· Visningar
2 838
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp