Bukefalos 28 år!

Ytterligare en häst skuren i Finspång

Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

å vad arg jag blir! vilka äckliga människor det finns, ska man behöva låsa in sina hästar på natten med hänglås? samt inte kunna jobba och sitta ihagen hela dagarna? skulle jag se denna männsika göra ngt med mina hästar el ng annans så...ja jag ska nog inte säga vad jag hade gjort men nästan i närheten av vad denna person har gjort mot detta djur fast värre. skulle bli plågad ordentligt! hoppas polisen gör mer än att säga: ägarna får ju ha mer uppsyn över sina djur. hur ska man kunna ha det dygnet runt? då får dom bo inne i ens egna hus. undrar om detta e samma peron som har varit nere i skåne-kristianstad, samt blekinge?
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Om du läser mer på wikipedia så kolla på skillnaden mellan empati o sympati. Jag känner empati för de drabbade men ingen om helst sympati när drevet går: misshandla misstänkta, dödsstraff, kroppstraff o tortyr brytande mot FNs konvention om de mänskliga rättigheterna eller att hänga ut folk på nätet i förhoppning att de skall ta livet av sig(litet axplock).
PL
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

...ja jag ska nog inte säga vad jag hade gjort men nästan i närheten av vad denna person har gjort mot detta djur fast värre. skulle bli plågad ordentligt!

Varför då?
Räcker det inte med att låsa in den så att den inte kan göra mera skada?

Eller skulle du njuta av att plåga andra?
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Ja jag blir alldeles mörkrädd.

Är det så som ondskan ser ut?
Hämdlysten och sadistisk.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Ja detta är vad jag protesterat mot i tråd efter tråd vilket inneburit att jag omväxlande fått beskyllningar/ insinuationer om att själv vara förövare o blivit beskylld för att totalt sakna empati samtidigt som det nogsamt beskrivits att avsaknad av empati är typiskt för psykopater!
PL
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

å undrar om detta e samma peron som har varit nere i skåne-kristianstad, samt blekinge?



Se här, redan en som undrar om det kan vara den personen som varit där eller här, snart poppar det upp en beskrivning på någon som får skulden för någon annans brott, inser du inte vad farligt det är?
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Friss;11634381Nu orkar jag inte tjafsa om empati mera. Jag reagerade eftersom du tyckte att de som reagerade ilsket mot denna slaktardotter själva var sadistiska.[/QUOTE skrev:
Men nu är vi inte i slaktardottertråden.:confused:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Ja jag blir alldeles mörkrädd.

Är det så som ondskan ser ut?
Hämdlysten och sadistisk.



Har du verkligen missat de andra trådarna där man öppet blir beskylld för att hålla förövare bakom ryggen- bara för man tycker de ska ha straff med vård, inlåsning, istället för alla de andra egenpåhittade straffen?
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Nu är det så att de flesta av oss människor faktiskt har en spärr mot att ge sig på andra människor. Så det mesta är nog mest snack och så stannar det vid det. Annars hade nog "lynchmobben" som du kallar det, redan letat upp flera misstänkta tidelagare och "hanterat" dem. Mycket snack och liten verkstad, som tur är. Men det är nog ett sätt för folk att bearbeta sina känslor och vanmakt. Jag kan nog inte ta det så allvarligt så att jag måste likna det med judeförföljelse mm.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är nog inte det folk har reagerat över. Jag har också vidhållit att förövarna ska ha vård eller fängelse. Utan det är att ni tycker att vissa sexuella aktiviteter med djur är okej, vilket det aldrig kommer vara i mina ögon.
Sen kallas jag moraltant för det och jämförs med moralen hos USA:s konstiga religioner. :angel:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är nog inte det folk har reagerat över. Jag har också vidhållit att förövarna ska ha vård eller fängelse. Utan det är att ni tycker att vissa sexuella aktiviteter med djur är okej, vilket det aldrig kommer vara i mina ögon.
Sen kallas jag moraltant för det och jämförs med moralen hos USA:s konstiga religioner. :angel:



Du ska nog gå in i Eskiltråden!:idea:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Jag reagerade eftersom du tyckte att de som reagerade ilsket mot denna slaktardotter själva var sadistiska.

Detta är en tråd om skurna hästar.
Där jag reagerar på att de som vill skära taskan av gärningsmannen/männen eller köra upp en påk i ändan på dem är sadistika.
Tycker inte du att det är en ganska så sadistisk handling?

Särskilt som de verkar att vilja göra det av hämnd för att njuta utav det.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Nej det har jag inte.
Det är därför som jag maler på så dant i dessa trådar.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Man får inte hota eller uppvigla heller.
Det är inte ens lagligt.

Vilket plötsligt gör denna "lynchmobb" straffbar.
Det är inte bra.
För det gagnar inte alls djuren utan vrider focus åt fel håll.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Nu är det så att de flesta av oss människor faktiskt har en spärr mot att ge sig på andra människor. Så det mesta är nog mest snack och så stannar det vid det. Annars hade nog "lynchmobben" som du kallar det, redan letat upp flera misstänkta tidelagare och "hanterat" dem. Mycket snack och liten verkstad, som tur är. Men det är nog ett sätt för folk att bearbeta sina känslor och vanmakt. Jag kan nog inte ta det så allvarligt så att jag måste likna det med judeförföljelse mm.
Du verkar inte ha mycket koll på hur en mob fungerar.
Att oskyliga bärblockare blivit misshandlade efter ett drev har redan hänt.
Såg nyss ett inlägg med applåd där det bästa ansågs vara att skjuta eventuella förövare i pannan direkt de dök upp!
PL
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

BRRRRR!!!! Jag har min häst i Finspång området!!! :devil::devil::devil:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Jag tycker att det är hemskt att det finns människor som kan göra såna här saker. Det som är läskigast är att de ser ut som vilken människa som hälst.

Jag tycker inte de skulle plågas eller dylikt. Men jag tycker att det ska vara dödsstraff så att dessa folk inte kommer ut på gatan igen eller att de ska bekosta samhället massa pengar.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Att förespråka att vi skall återinföra dödsstraff är illa nog!!!
Man kan ju fråga sig vilka som skall avrättas? Psykiskt sjuka, friska mördare eller vilka?? Skall vi avrätta sjuka för att du skall få sänkt skatt???
PL
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Men jag tycker att det ska vara dödsstraff så att dessa folk inte kommer ut på gatan igen eller att de ska bekosta samhället massa pengar.



Ja, här ser man, en som tycker människor ska avrättas om de kostar samhället pengar.:mad:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Nu är skadorna på denna häst dokumenterad.
Frågan är vad tror ni nu skadad själv el av människa?

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4543718

Jag är övertygad om att det är en människa,
stoet är tydligen allvarligt skadad oxå.
Jag har oxå hästar i Finspångsområdet och lider av akut
sömnbrist numera.

Snart måste nån ta honom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dagbladet) Det var ägaren som upptäckte att hästen hade skador på könsorganet. Enligt veterinären som undersökte den kan skadan inte...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Räddningstjänsten har larmats till sjön Bolen utanför Norrköping för att rädda en häst som hamnat i vattnet...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nya Folkbladet i Östergötland) FINSPÅNG En hästägare har anmält att en av sina hästar blivit skuren. Skärningen ska ha skett...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nya Folkbladet i Östergötland) Det var på Thorstorps gård utanför Söderköping en häst påträffades död i söndags kväll. Först misstänkte...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp