Bukefalos 28 år!

Ytterligare en häst skuren i Finspång

Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

MAN BLIR JU BARA SÅ ARG HOPPAS INERLIGT ATT DOM FÅR TAG PÅ DENA SJUKAPERSSON:mad::cry:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Jag förstår inte, hur kan man??? Sjuka människor som inte borde få röra sig fritt i vårat samhälle...
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

MEN vad är det som händer här i sverige :eek: ska man behöva läsa om detta hemska varje dag :confused: :mad:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

FY FAN!! vad obehagligt det känns nu när det börjar hända här i trakterna..:(
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Man blir så otroligt arg när man hör sånt här!! :cry: Kan inte förstå männsikor som utför såna här saker på oskyldiga djur :confused: Hoppas att stoet återhämtar sig!!
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Fan så jävla sjukt!
hoppas hästen klarar sig.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

SJUKT!!!!!!!!!!!!!! FÖR FAN ERA JÄVLAR VÄNTA BARA OM JAG FÅR TAG PÅ ER, DÅ SKA NI FÅ SE PÅ SMÄRTA:devil:! Att det finns såna
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Hur kan någon tycka att detta är okej att göra? :confused:
Dessa människor får aldrig mitt medlidande, inte ens om de är mentalt sjuka, eller har jobbigt på andra sätt.
Finns ingenting som rättfärdigar detta! Ingenting!

Hoppas stoet klarar sig och att ägarna repar sig mentalt!
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är sjukt det här!
Känns som det blivit någon slags "trend" att skära upp hästar...
Och det gör mig så arg, rädd och förtvivlad.

Hoppas de hittar den/de människorna som gjort det, för denne behöver hjälp.

Och skulle jag möta en sån här person så skulle jag nog inte kunna behärska mig, för det finns inte någon ursäkt alls för ett sånt beteende!
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Men snälla alla!
Lunga ner er.
Att fundera på alla hemska saker som ni vill utsätta gärnings-mannen/-männen för gör ju att ni sänker er till samma nivå.

Skada för att det känns bra.
Och det är ju faktiskt lika illa.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Fy fan...vad är de för fel på människor.... jävla idioiter.

SKÄMS för min egen art, äckligt :mad::mad:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Vet ngn om det skedde i ett stall eller på lösdrift?

NU får det väl vara nog:mad:

Blir trött på de som inte tycker att man inte får reagera spontant. Tänk om det vore ens egna:eek:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är en farlig väg att gå om man skriker på hämd och har ett behov av att se andra lida.
Då så blir man ju lika hemsk som de.
De som njuter av att se andra lida.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är en farlig väg att gå om man skriker på hämd och har ett behov av att se andra lida.
Då så blir man ju lika hemsk som de.
De som njuter av att se andra lida.
Så du vet att du skulle vara helt lugn o bara försöka ta fast den flyende mannen?
Vilket du knappast skulle lyckas med. Kan den skada hästen svårt har den inga spärrar o kan göra likadant med dig. Förmodar att du är mentalskötare eller dylikt:grin:

Det är en viss skillnad när det drabbar ens egna- jag lovar dig!
Snusförnuft rimmar illa i det läget-när ens häst kanske håller på att avlida.

Jag skulle lätt dra ett par ggr med långpisken- om jag var beredd med en sdn.
 
Senast ändrad:
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Jag är mest förvånad att ingen redan plockat han som var med i Insider? Dolde de identiteten och hade röstförvrängare i inslaget?

Jag tror inte att ngn skulle njuta av att se de här personerna lida, snarare att man vill se till att de aldrig mer kommer att kunna misshandla igen. Jag vet att mina spärrar är "för höga" för att i efterhand kunna skada ngn som skadar de mina fysiskt eller psykiskt, men om jag träffade på personen under misshandeln tror jag inte att det skulle finnas några spärrar att oskadliggöra ngn. Nödvärnsrätten sträcker sig ganska långt och finns det inga vittnen närvarande så har han gjort motstånd och jag försvarat mig och de mina, även om det skulle vara med yxa i hand. :cool:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Men snälla alla!
Lunga ner er.
Att fundera på alla hemska saker som ni vill utsätta gärnings-mannen/-männen för gör ju att ni sänker er till samma nivå.

Skada för att det känns bra.
Och det är ju faktiskt lika illa.

Vad tycker du själv att man bör göra åt detta? För inte är du väl en utav sadisterna?
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Visst är det skrämmamnde, men jag blir något "nyfiken" på HUR människan har gått till väga (missförstå mig rätt) ...jag tror att mina pållar skulle dra illa kvickt om någon började fippla där bak.
Min spontana tanke var, "inte en till psykiskt störd man".....en man? det kan faktist vara en kvinna också, fast polisens profilerare är ganska säker på att det är en emotionellt psykiskt störd man i 30-40 års åldern. Han har bott hos sin mycket dominernade mor, han är kuvad och har inte haft flickvän/sexliv. Han har byggt upp ett hat mot kvinnor och ger utlopp för det på hondjur och det behöver inte bara ha varit hästar som blivit utsatta. Vi får tro på det eller ej.

Håll koll i hagarna, kika på grannans pållar också, ta kvällspromender, försök ha pållarna nära stallet/hus/lampor.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Vad är det här för dumma och idiotiska påhopp? Vem :devil: ger dig rätten att ens antyda att I_U eller ngn annan här skulle tillhöra kategorin sinnesjuka djurplågare? :mad:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Vad tycker du själv att man bör göra åt detta?
Förövarna/förövaren måste ju fångas in på något vis.
Så att man kan låsa in den/dem för att skydda omgivningen.


För inte är du väl en utav sadisterna?

Nej jag skriker ju inte ens på hämnd eller staff.
Det gör däremot andra i tråden.
De vill skada tillbaka för att njuta av hämnden.
Och det är något som jag tycker är ganska så sadistiskt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dagbladet) Det var ägaren som upptäckte att hästen hade skador på könsorganet. Enligt veterinären som undersökte den kan skadan inte...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Räddningstjänsten har larmats till sjön Bolen utanför Norrköping för att rädda en häst som hamnat i vattnet...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nya Folkbladet i Östergötland) FINSPÅNG En hästägare har anmält att en av sina hästar blivit skuren. Skärningen ska ha skett...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nya Folkbladet i Östergötland) Det var på Thorstorps gård utanför Söderköping en häst påträffades död i söndags kväll. Först misstänkte...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • INK
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp