Bukefalos 28 år!

Ytterligare en häst skuren i Finspång

Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Snick, snack, den där vissa du pratar om är jag, och jag har inte skrivit att "skadorna oftast är orsakade av hästen själv",och menat alla skador, i det sammanhanget måste man utgå från skadans art och därefter göra en bedömning, det innebär:

Invärtes skador på ston, längre in i vagina eller tarm, svårt att åsamka sig själv, beror största sannolikhet på förövare.

Utvärtes skador, även invärtes i närheten av svansen, kan ha tillkommit på annat sätt än förövare, det kan t.o.m. i vissa av de fallen vara troligt att hästen skadat sig själv.

Hitta inte på saker som jag inte påstått, som ovan, bara för du inte tål att jag ifrågasätter din hämdlystnad, listor samt tvärsäkra påståenden om övergrepp.
jag pekade inte ut någon speciell, men du har kanske flera nick här......:angel:
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är därför som jag anser att man måste akta sig så att man inte själv råkar illa ut.
Och sedan så måste man ju låsa in dem för att skydda samhället.
Så resonerar nog inte jag:cool: attack är oftast det bästa försvaret- om man är snabb. Det gäller ju att visa att man är tillräckligt oberäknerlig för att han ska TRO att man skulle kunna ge igen- för att möjligtvis kunna surra/fsathålla :devil: skapet

Ser han att man är avvaktande så sticker han- om så inte redan är fallet.

Straffskalan för djurpågeri är ganska mild. Anar att du inte vet att psykvården har kollapsat. Där ryms bara de allra värsta. En djurplågare har inte samma status:D som mördare med uppsåt.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Och det skulle reda ut sig med ett förbud mot tidelag då?
Eller med att banka på förövaren.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

:confused:
Det här handlar inte om sex med djur, utan om våld o misshandel som ibland leder till att djuret avlider. Maktmissbruk- mår bra av att se andra må dåligt.
Banka på förövaren:rofl:

Trodde att du begrep att man måste hålla äcklet på avstånd:mad:.Pepparspray elller dylikt kan räcka en bit.
Hot om våld- är bra självförsvar. Man tager vad man haver....
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det är rätt vanligt att man som tidigare ostraffad får en straffmildring vid självförsvar o en villkorlig dom- bara för sakens skull.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Ja, det känner jag till eftersom jag arbetar med brottsbekämpning.
Jag svarade lilly08, som gärna misshandlar och sedan sitter i fängelse.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Det här handlar inte om sex med djur, utan om våld o misshandel som ibland leder till att djuret avlider. Maktmissbruk- mår bra av att se andra må dåligt.
Precis vad jag också tror.
Så ett förbud mot tidelag är nog inte det som löser problemet.
Utan möjligtvis en skärpt djurskyddslagstifting.
Och jag skulle vilja ha en skärpt straffskala för tillgrepp av annans egendom.
Så att det blir rediga straff på att olovandes sätta grimma på och leda runt på någon annans häst, att tjyvrida den eller bruka den för sex.
Det skulle dessutom skydda både min bil och min motorcykel bättre.
Och det är en enkel lag att både hävda, döma och sätta straffskala på.


Trodde att du begrep att man måste hålla äcklet på avstånd....
Ja det gör jag definitivt.
Springa som fan åt ett annat håll i ren skräck känns spontant som en bra idé tycker jag.

Man brandsläckaren kanske fungerar?
Jag borde kanske köpa en kolsyresläckare för att kunna kyla ner vederbörande litet.
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

fy fan. Blir bara så arg.. Man vill bara ta alla dessa sjuka människor och sätta dem på någon ö i söderhavet eller nått, långt ifrån våra älskade djur!
 
Sv: Ytterligare en häst skuren i Finspång

Ponera att man skulle komma på dem i hagen- vad gör man?
Jag skulle nog bryta en rejäl kvist o göra ett utfall:devil:

Har gjort så mot en älg, men hästen o jag tvärvände när den då gjorde dito.:eek:
Polisen sköt denna eftersom den jagade folk oprovocerat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dagbladet) Det var ägaren som upptäckte att hästen hade skador på könsorganet. Enligt veterinären som undersökte den kan skadan inte...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Räddningstjänsten har larmats till sjön Bolen utanför Norrköping för att rädda en häst som hamnat i vattnet...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nya Folkbladet i Östergötland) FINSPÅNG En hästägare har anmält att en av sina hästar blivit skuren. Skärningen ska ha skett...
Svar
0
· Visningar
635
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nya Folkbladet i Östergötland) Det var på Thorstorps gård utanför Söderköping en häst påträffades död i söndags kväll. Först misstänkte...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp