Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller delvis med, typ.
Jag tycker att han har rätt i sakfrågan, men att han uttrycker sig som en mindre begåvad 14-åring. Som fallet alltid verkar vara, med andra ord. Det enda jag egentligen reagerade på med intervjun var cykelskämtet, som inte bara var helt fantastiskt självförhärligande men också extremt nedlåtande, och ffa faktumet att han lyckades säga TRE gånger på kort tid i samma intervju att man faaaaktiskt jämför honom med Messi i Europa. Jaja, vi förstod första gången.
Men som sagt, anser att han har rätt i sakfrågan. Och jag hade också tagit extremt illa upp om jag var ansedd som bra för min nivå som vuxen kvinna på internationellt plan, och sedan jämfördes inrikes med ett framgångsrikt barn.
Men det han sa var ju egentligen rätt, i alla fall i det att herrfotbollen "betalar" damfotbollen. Sen kanske det inte var så smart att säga det på det sättet. Och det med cykeln tror jag var ett skämt. Och jag tycker det var ett roligt skämt.
Han är ju bäst, så varför får han inte skämta om det![]()
Då hade jag väl rimligtvis inte sagt att jag som kvinna tagit illa upp av att mina prestationer likställts med ett barns, eller hur?
Igen: Att jämföra manliga spelare med kvinnliga är IMO som att jämföra kvinnliga med barn, det är nedlåtande att jämföra två personer som sett till fysik och konkurrens inte befinner sig på i närheten av samma nivå.
Sant, låt honom spela men inte öppna munnen i fortsättningen. Har faktiskt aldrig förstått att han skulle vara speciellt bra på något annat än fotboll.
Det är nästan bara i fotbollen man resonerar så. Nästan ingen gör den jämförelsen mellan Kalla och Hellner tex.
Under 2012 omsatte damallsvenskan drygt 90 miljoner kronor, vilket kan jämföras med superettan, den näst högsta divisionen, med en omsättning på 381 miljoner och herrallsvenskan, som omsatte 1,2 miljarder kronor. Den största skillnaden är att medan herrlagen drar in mycket pengar på spelarövergångar och publik så har damlagen sponsorintäkterna som enda stora inkomstkälla.Sjögran tog EM-brons med sitt lag. Samma lag som tidigare tagit två VM-medaljer.
Sjögran var alltså mer framgångsrik i sin sport än Svensson i sin. Och Sveriges damer mer framgångsrika i sin sport än Sveriges herrar i sin.
Så frågan är vem som skulle haft bilen - och sluppit utsättas för hån från Zlatan.
Men att damfotbollen intebär sig ekonomiskt är ju inte för att damerna spelar dåligt och har således inget med idrottsprestationenatt göra utan att samhället tycker herrfotboll är "mer värt att titta på".
kap hon har gjort… inte.
Faktiskt så får jag öht inte prata med pressen utan vi har pressansvariga som sköter den biten, så ja, jag sköter mitt jobb och sitter inte och kommer med en massa korkade uttalanden i media. Det är många som har både vett och regler som hindrar oss från att göra bort oss offentligt yrkesmässigt. Visst, vi tjänar inte pengar som Zlatan men vi är inte mentalt på en femårings nivå heller. Utan sin bolltalang så är han en nolla.Tänk om nån sa så till dig. Sköt bara ditt jobb, sen håller du käft.