Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Nu är det dags igen, mer än vanligt, när lönesamtalen dragit igång. Tyck synd om mig-gnället. Jag har två kollegor som är helt...
Svar
14
· Visningar
1 499
Skola & Jobb ...är alltid lite BÄTTRE, lite DUKTIGARE, lite mer PLIKTTROGEN osv än alla andra. Skulle behöva lite tips på "fyndiga" kommentarer att... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 128
Senast: Wysiwyg
·
Skola & Jobb Hejsan! Jag har en inlämning som skall vara inlämnad senare idag, och har fastnat totalt på en fråga. Det handlar om att man skall...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Panamera
·
Skola & Jobb Hej allihopa! Jag går i 2:an på ett naturbruksgymnasie, pluggar djursjukvård. Jag ska förmodligen plugga till sjuksköterska efter min...
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: Andromedae
·
Skola & Jobb Det stod en liten flicka på min arbetsplats idag och på dålig svenska lyckades hon viska fram en fråga om hon fick göra lite praktik hos... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 057
Skola & Jobb Jag la ut ett liknande inlägg för ett antal månader sedan och fick då mycket uppmuntrande kommentarer som faktiskt fick det att kännas...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Beet
·
Skola & Jobb Hej! Jag vet att det finns människor som jobbar med att svara på sådana här frågor, och har koll, men det är ju helg... Och, jag vill...
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: lizan
·
Skola & Jobb Kan man fråga nån om han/hon vill sälja sitt företag eller är det fruktansvärt fräckt? Är det mer okej om ägaren passerat 65 år? Vill...
Svar
10
· Visningar
1 320
Skola & Jobb Jag har sökt två extrajobb, A & B. Vill helst ha det A då det erbjuds fler tider, ser bättre ut på CV:t, seriösare företag. Dock kommer...
Svar
9
· Visningar
5 017
Senast: Ziki
·
Skola & Jobb Dags att anmäla sig till årets sommarkurser på högskola/universitet! Har ni hittat något som verkar intressant? Själv tänkte jag börja...
Svar
17
· Visningar
1 546
Senast: BornAgain
·
Skola & Jobb Eftersom jag vet att buke sitter på en massa kunskaper så tänkte jag försöka få hjälp här, eller jag försöker hjälpa min kompis. Hen har...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite hjälp av någon som är duktig på detta. Min tjänst försvinner pga att företaget har arbetsbrist. Detta är ju tråkiga... 2
Svar
25
· Visningar
2 899
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Hej alla! :) Tänker att jag släpper en del av min "huvudbomb" här inne hos er djurmänniskor! Jag sitter nämligen med världens kaos i... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: lizan
·
Skola & Jobb Har ett lite knivigt problem.. Jag har astma och har haft det ett par år nu, den utlösande faktorn var förmodligen en blandning mellan...
Svar
3
· Visningar
830
Skola & Jobb Vi har fått en helomvändning i schemat. Vi kommer jobba dygn,med sovande jour på 6 timmar,schemat är rullande,och ger antingen 8 eller... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
23 097
Senast: _saga_
·
  • Omröstning Omröstning
Skola & Jobb Jag jobbar som barnmorska men skulle vilja byta inriktning helt. Har jobbat inom vården sedan 18 års ålder och fyller 29 nu i vår, så är...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Maliin
·
Skola & Jobb Jag har googlat men blir inte klokare för det... Vilka utbildningar bör man gå som leder till att man blir behörig elektriker...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Någon som jobbar som integrationsvägledare och kan dela med sig av lite erfarenhet. Fördelar och nackdelar med jobbet. Har även försökt...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: norrsol
·
Skola & Jobb För jag förstår helt ärligt inte hur det fungerar! Det står att man ska ha jobbat minst 80h/mån under en 6 mån sammanhängande period...
Svar
3
· Visningar
596
Skola & Jobb Bukes småföretagare anropas Grannen ska ta över ett sommarfik. Tidigare har hon bl.a. haft affär och hade kortterminal som inte var det...
Svar
17
· Visningar
1 459
Senast: marytwice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka