Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Har googlat men inte lyckats hitta svar så jag försöker här! Jag skulle vilja använda en bild men författaren till boken jag hittat...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Smulu
·
Tjatter Hej! Ska ut på en andra dejt med en go kille i Göteborg imorgon, frågan är vad finns det att göra, helst inomhus, efter kl 17 som inte...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Trygg
·
Kropp & Själ Nu söker jag bukes kunskap- och erfarenhetsbas, speciellt den kvinnliga sidan av buke i första hand då jag själv tillhör den sidan och... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 931
Senast: em-pirre
·
Äldre Vad säger upphovsrättslagen om det egentligen? Är det tillåtet bara man uppger att det är personens privata bild? Började fundera lite...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: Philosophia
·
Äldre Long story short - min morfar bor efter en stroke på sjukhus och beräknas aldrig kunna flytta hem igen. Det har sedan länge varit...
Svar
19
· Visningar
2 340
Senast: gul_zebra
·
Äldre Funkar det att göra egen cheddar-dip? Hur då? Jag tänker då på den man kan köpa på MAX, som är smält ost helt enkelt. Om man gör hemma...
Svar
2
· Visningar
11 218
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb En liten fundering som jag har såhär på kvällskvisten. Om jag skulle vilja ta ett lån (tex bolån) hur beräknar då banken min...
Svar
3
· Visningar
2 224
Senast: Bubble
·
Äldre Alright, vi kör en till fråga från några anhöriga :p En anhörig till mig har dött och således ska hens insatslägenhet säljas. Tanken... 2
Svar
21
· Visningar
8 042
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Förlåt för lång och förvirrad text. Jag har tidigare haft praktik två timmar om dagen men efter mitt självmordsförsök i slutet av... 2
Svar
22
· Visningar
2 711
Senast: Lavinia
·
Äldre Håller på att bli galen! Alltså riktigt riktigt arg! Letar efter en kontakt i min telefonbok som jag vet är sparad,men kan inte minnas...
Svar
2
· Visningar
335
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Min jävla fibro har dragit igång på alvar nu efter att jag slutat amma yngsta dottern. Jag håller på att bli tokig! Hade... 2
Svar
28
· Visningar
10 540
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Hur gör man för att snabbt och smidigt radera alla bilder på mobilen? Har fört över alla till en extern hårddisk. :)
Svar
2
· Visningar
441
Senast: Haru
·
Äldre I helgen ska jag på fest och planerar att antingen ha på mig en svart klänning med kort ärm eller en ceriserosa klänning med kort ärm...
Svar
11
· Visningar
2 705
Senast: Lyrisk
·
Äldre Klockan 21 ikväll avslöjas vem som är den nya ICA-Stig. Vem tror ni att det är? Jag kan själv inte ens gissa. Tar de någon som liknar... 2
Svar
32
· Visningar
3 719
Senast: Nebraska
·
Äldre Vi har en bostadsrätt i en skånsk ort med goda kommunala pendlingsmöjligheter, både till Malmö och Kristianstad. Om två år kommer man...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: kolblakkur
·
Äldre I fredags hände det jag verkligen inte behövde just nu, vattnet forsade ur golvbrunnen i badrummet och det blev fullständig panik -... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 001
Senast: Jen80
·
Trädgård & Växter Hjälp! Familjens älskade yuccapalm håller på att gå ur tiden. Eller, det ser iaf ut så. Den består i dagsläget av två tjocka stammar, en...
Svar
3
· Visningar
4 573
Senast: Nordthor
·
Kropp & Själ någon klädintresserad med lite tid över? Nästa vecka har jag möte i fyra dagar, jobbmöte på hotell. Jag har många plagg jag gillar men...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Miks
·
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Sofie.S
·