Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter ... och inte "förstå mig rätt"? Hur missförstår man rätt? Tror frågan diskuterats tidigare men jag minns inte vilken tråd det var.
Svar
16
· Visningar
8 830
Senast: hastflicka
·
Relationer Någon som har varit på märkliga dejter? Första killen jag dejta på tinder (Första killen jag dejtat överhuvudtaget på 15 år) bjöd hem... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 414
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Bor i hyresrätt med gammal spis/ugn som är äldre än 12 år (flyttade hit 2010 och den var gammal och skruttig redan då). Har såklart...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har med åren blivit mer och mer känslig för vädret. Skulle aldrig få för mig att gå långpromenad med hunden om det regnar tex. Eller... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 452
Senast: åke
·
Tjatter Kärt barn har många namn brukar det heta. Vad har ni för smeknamn på era djur? Min hund hette Tira, men med tiden fick hon fler namn... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 772
Senast: lingonben
·
Mat Jag har förstått att de kan användas och används som konserveringsmedel. Men är de lika frätande på tänderna som citronsyra? Bara för...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Är det någon som har denna eltandborste och kan berätta hur ofta ni behöver ladda den? Vi är inne på vår andra nu och tycker att... 2
Svar
20
· Visningar
1 920
Tjatter Jahopp, idag ska jag bada isvak, jag gör man inte för välgörenhet?? Eller det finns ju ingen is här men kallt som tusan lär det ju...
Svar
19
· Visningar
2 061
Mat Behöver äta ur frysen lite. Jag har tydligen glömt av vad jag handlat innan så sitter nu med typ 3 4-pack lax och 2 kg kyckling, till... 2
Svar
38
· Visningar
2 282
Senast: G-uldlock
·
Juridik & Ekonomi Jag har tänkt ansöka om slutgiltigt uppskov på skatten när jag säljer min lägenhet. Jag kommer köpa ny lägenhet inom närmsta halvåret...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Finns det? Jag hade tidigare funbeat (som lades ner?) Där kunde jag välja olika träningsformer och föra in tid osv. Samt fick bra...
Svar
17
· Visningar
821
Senast: Badger
·
Svar
2 009
· Visningar
79 996
Skola & Jobb Jag har en fråga angående flextid. Om man har flextid till kl 8.30 men det beslutas om dagliga möten kl 8.15 - är det okej? Jag vet att... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 171
Senast: Jenka
·
Hemmet En kattajävel har tuggat på sladden på en av mina favoritlampor :arghh: Jag tänkte klippa upp den svarta sladden lite för att se om de...
Svar
7
· Visningar
524
Senast: Presto
·
Mat Har en rulltårta med en fyllning med lingon mascarpone och det är bl.a. kanel, ingefära och morot i smeten som brukar vara jättegod och...
Svar
4
· Visningar
535
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hur gör man, när man bor i andra änden av landet, en orosanmälan om en vuxen som hotar att ta livet av sig? Som förlorat allt - bostad...
Svar
8
· Visningar
1 552
Hemmet Jag har en soffa som jag ofta använder till att slappa i. Jag har inget soffbord och har inte saknat ett heller, men tänker att det... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 097
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Var ett tag sen jag skriv sist här om min Ulcerös Kolit, jag började ju få Remsima som är biologisk medicin i somras. Har sen dess varit...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Kilauea
·
Tjatter Entropin säger att universum strävar mot oordning. Det gör också vissa LLs och lekarna blir allt mer kaos. Onda och goda fortsätter... 41 42 43
Svar
843
· Visningar
32 744
Senast: Artline
·
Mat DaMörphs konvalescenskök - help a sister out! Yours Truly är nyopererad och ordinerad flytande kost (evidensbaserat, av leg. dietist...
Svar
13
· Visningar
927
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?