Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag funderar på att byta bransch, men bara om jag får ett jobb närmare hem eller som jag verkligen vill ha. Jag tar gärna emot förslag...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Nu kommer äntligen våren och ljuset. Och jag känner att jag vill ta tillvara och sätta lite guldkant på vardagen - inte bara leva genom... 2
Svar
21
· Visningar
1 437
Äldre Har undrat över en sak nu i typ ett år. På våren, sommaren och hösten står det skor på en parkbänk som vi går förbi varje dag när vi ska... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 658
Senast: Myzan87
·
Äldre För en månad sedan köpte vi en bil av ett företag, en mindre bilfirma som vid googling verkade vara reko. Två veckor senare ringde de... 2
Svar
34
· Visningar
3 833
Senast: vindvissla
·
Relationer Insåg när jag stod och förberedde min lunch att jag inte minns när någon frågade mig hur det är (dvs hur jag mår). Detta uppkom efter... 2
Svar
30
· Visningar
2 256
Senast: Hyacinth
·
Samhälle Såg för inte så länge sedan statistik på brott i Sverige i staplar räknat/100 000 invånare. Och det var från början av 1900- talet tror...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: Kamomilla
·
Skola & Jobb Kära buke! Jag behöver era kloka råd... Kort sammanfattning; Jag har under det senaste 1,5 året arbetat inom ett område som jag...
Svar
7
· Visningar
1 381
Senast: Red_Chili
·
Relationer Gammal användare -nytt konto Lång historia kort. Sambon gjorde något för en tid sedan som fick min tillit till honom i rubbning... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 991
Senast: Singoalla
·
Hemmet Jag ska tapetsera en pytteliten toalett, där väggarna är målade idag. Jag vill ha en jämnare yta under innan jag tapetserar, så jag...
Svar
6
· Visningar
13 055
Senast: Chili
·
Äldre Hjälp vad gör man på sin 50 årsdag när orken och intresset för kalas hemma saknas. Funderar på om det finns nåt ställe man kan boka in...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Snurrfian
·
Äldre Från Sydsvenskan idag: ”I dag klockan 13 meddelas domen i rättegången där ubåtsbyggaren Peter Madsen är anklagad för mord på den svenska...
Svar
18
· Visningar
1 492
Senast: durachiny
·
Kropp & Själ Sambon blev igår opererad för diskbråck. Efter operationen kom läkaren in och pratade med honom precis när han vaknat = han var så...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: kakan89
·
Äldre Kommer någon ihåg vad den heter? Det är en sång, en man som sjunger, och en hund som åker iväg till rymden, den har ett kort på sin...
Svar
3
· Visningar
2 933
Senast: Suspiria
·
Kropp & Själ Ej lämplig läsning för emetofober... Natten till igår blev jag rejält magsjuk, av varianten ”jag skulle boka nödslakt åt mig om jag...
Svar
12
· Visningar
2 152
Senast: Marvin
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Efter att ha bott hos vänner över helgen och delat täcke med min sambo känner jag bara att jag måste fråga: Hur många har det egentligen... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 325
Senast: Sharpless
·
Äldre Det var en olycka bil-älg här igår. Eller här, längs linjesträckningen jag kör. Utöver en stor mängd blod i kanten på vägen, låg också...
Svar
3
· Visningar
595
Kropp & Själ Jag har en vän som ganska plötsligt fått problem med hjärtsvikt. Har passerat 50 med några år. Hen har de vanliga symptomen med väldig...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: moiran
·
Äldre Jag sålde en bostad i år men renoverade badrummet i den förra året. Jag försöker läsa mig till hur jag gör med avdrag för...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: Görel
·
Fritid Jag har dels ett BARN, dels en gammal släkting som båda har behov av ett Apple-id. Ingen av dem är betrodd med egna id:n, så jag tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Lingon
·
Hemmet Börjar bli dags att byta ut mina fönster. Vissa är ok, och vissa är helt åt skogen. Var förbi ett företag i dag, och 11 fönster och en... 2
Svar
20
· Visningar
1 872
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka