Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Första avsnittet av nya säsongen visas kl 20 ikväll. Ska ni titta? :bump: 2
Svar
25
· Visningar
1 382
Äldre Är det inte dax för en träff nu när höstmörkret breder ut sig och innan alla julbestyren tar upp tiden? 4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 379
Senast: bengall
·
Äldre För väldigt längesedan, måste ha varit på tidigt 70-tal, var jag med i det som då hette Nordnytt, i ett inslag där man hälsade på hemma...
Svar
9
· Visningar
1 102
Äldre Ja, frågan ser ni i rubriken. En virtuell tårta utlovas till den som vet vad fasen låtskrället heter. :up:
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Tassetass
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 857
Senast: tanten
·
Äldre Läste som tonåring en fantasybok/serie som jag av någon anledning kommit att tänka på nu men kan inte minnas vare sig namn eller...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: Raderad medlem 19815
·
Svar
603
· Visningar
31 485
Senast: Mia_R
·
Fritid Vi har ett mycket märkligt fenomen i sovrummet eller rättare sagt i sängen. När man ligger i sängen så hörs precis allt. Ljud utifrån... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 513
Senast: TinyWiny
·
Äldre Rikard Wolff har gått bort. Så ohyggligt ledsamt.
Svar
15
· Visningar
1 105
Hemmet Känns som att jag spammar Hem&Hobby men det är lite mycket nu. Vi har just köpt hus och IP only ska gräva in fiber i byn (om de får... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 226
Senast: Liran
·
IT & mobiler Har en Ipad som jag lånar av kommunen. Alla politiker har det för att spara in på kostnaden att skika kilovis med handlingar till varje...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: tanten
·
P
Äldre Hoppas detta är enkelt :p All juridik är ju inte det, men jag lyckades inte google fram svar.. Man och kvinna är gifta. Mannen äger... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 335
Senast: ginnies
·
Samhälle Ja, det har vi väl alla gjort. Och det är något som många (även jag) gör, omedvetet. Vi är exempelvis lärda att det finns "flicknamn och... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
47 895
  • Låst
Tjatter Här fortsätter evighetstråden :)! Förra tråden: http://www.bukefalos.com/threads/vi-som-haller-oss-sysselsatta-del-72.1454342/ 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 571
Senast: Raderad medlem 68338
·
Äldre Nu är Malcolm Young borta också, bara 64 år gammal :( Rock In Peace
Svar
3
· Visningar
445
Senast: MCP
·
Kropp & Själ Nej, jag vill inte starta en diskussion utan försöker hitta fakta i ämnet. Hur psykologins trender speglas av hur samhället förändrats...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: honung
·
Äldre Har en kompis som tagit ut skilsmässa från sitt galna ex. Efter år av misshandel, hot mot både henne, barnen och hennes familj osv...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: MM
·
Äldre Jag satt just i godan ro och läste en DN-artikel om dicpics... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 161
Senast: em-pirre
·
Tjatter ...IngelaH tyckte jag skulle starta en tråd i ämnet, så nu gör jag det, eftersom jag sitter med sådana djupa funderingar här i min... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 515
Senast: IngelaH
·
Tjatter HUR uttalas Wifi? Vifi eller wajfaj? Ringde just ett samtal på jobbet och frågade efter vifi varpå personen inte förstod. Jag ville... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 474
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?