Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Kära buke, nu behöver jag lite hjälp och råd! Jag behöver köpa en ny matta till vardagsrummet. Jag hade tidigare en matta med lång...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: pulkaskurk
·
  • Omröstning Omröstning
Kropp & Själ men nu stör jag mig på trådprefixet... vadå själ? Sån har man ingen enligt mig. Och nej, inte heller tror jag att det finns en MENING... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 188
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till det? Tänker främst på klimathotet, men det finns ju fler moln vid horisonten... Och hur tänker ni som har barn? 12 13 14
Svar
266
· Visningar
10 394
Senast: Unafraid
·
Äldre Alla som vill spara pengar brukar fastna på matkostnaderna. Fullt rimligt. Det är en utgift som man känner av ofta. Men är inte boendet... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 403
Senast: Elisha
·
Skola & Jobb Jag har av olika anledningar helt tappat motivationen för mitt jobb. Givetvis har jag börjat söka nya jobb så jag känner att jag inte...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: nickan1
·
Äldre Hur översätts, så att betydelsen blir korrekt, "non-infringement"? Till ex i denna mening: Some jurisdictions provide for certain...
Svar
1
· Visningar
487
Senast: Clabbe
·
Kropp & Själ Alltså jag börjar bli riktigt orolig för mina ögon. Tar det från början: För typ 5 månader sedan så ställde jag upp dom blev åt min... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 257
Senast: ekra
·
Kropp & Själ Häromdagen hittade jag något.. märke på mig själv. Ikväll hittade jag ett till (som säkert funnits där lika länge utan att jag sett...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Monkie
·
Äldre Vi har FULLT med flugor i huset? Vad gör man? Har ni några bra tips? Fler som har samma problem? Man kan ju slå med flugsmällare men... 2
Svar
38
· Visningar
2 941
Senast: cewe
·
Hemmet Någon som har gjort det? Hur blev det? Vad ska man tänka på? Har letat på nätet men inte hittat något om det. Tanken är att sänka ett...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: ptr
·
Äldre Närmare bestämt Hövding, den där uppblåsbara tingesten. Är det någon som har en sån? Eller ratar dem av någon anledning? 2 3
Svar
45
· Visningar
2 906
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Okej, säkert världens enklaste matte här men det är inte min starka sida :p Ska räkna ut hur många standardglas alkohol jag dricker de...
Svar
3
· Visningar
418
Senast: gul_zebra
·
Äldre Jag undrar hur man bäst kompenserar pensionsförlust när den ena partnern (ej gifta) enligt överenskommelse endast inbringar... 2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Kaki
·
Kropp & Själ Återigen behöver jag lite tips, kära 1177 Bukefalos. Jo, jag har fått problem med hörseln på vänster öra. Igen. Lite bakgrundsfakta... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 634
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb Garanterat dum fråga, men jag försökte googla lite, men det gick sådär.. Om jag inte är högskolebehörig (saknar matten) kan jag då gå...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: Kilauea
·
Äldre Vi ska ta semester 4-7 dagar om ca 1 v. Vi vill åka bort, umgås med varann. Något hyfsat lugnt. Vi gillar djur/natur, kultur, se nya...
Svar
8
· Visningar
804
Senast: Karfitsa
·
Skola & Jobb Efter att ha jobbat i princip på samma företag men på olika avdelningar i 29 år har jag nu sökt nytt jobb. Det nu aktuella jobbet är på...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: vallhund
·
Skola & Jobb Jag får utslag på benen av mina arbetsbyxor (alltså byxorna som hör till jobbuniformen). Känns som jag testat det jag kan, att ha egna... 2
Svar
22
· Visningar
2 690
Senast: swemale
·
Äldre Jag sparar framförallt i fonder. Blandat med både aktiefonder och räntefonder. Hade en aktiefond som gått upp massor i början av...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Mammas
·
Hemmet Jag och sambon ska köpa ny säng men detta är ju en djungel. Vår budget är väl max 20 000. Det känns som jag fortfarande är på första... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
19 509
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?